26 Kasım 2011 Cumartesi

Arnavut ciğeriiiii

Ben ciğer sevmem, daha doğrusu karaciğer sevmem.Akciğeri severim ve onu da ancak kurbandan kurbana yiyebiliyorum.Malum dikkatli olmak lazım, hayvanın hasta olmamasına.Ama ciğeri hep kavurma olarak yerdik evde.
Bu bayramda ise annem biraz ciğer ayırmış bize, dolapta bekliyordu.Kavurup tüketmeyi planlıyordum ama Ege de pek istekli yemezdi onu.Aklıma Arnavut ciğeri yapmak geldi.Okulda da konu açıldığında Vesile hoca - hocamı pek severim, benim öğretmenimdi orta okulda, tabi Ege'Nin de, öğretmenimle birlikte çalışıyorum-ki kendisi harikadır,- kendinin de yaptığını ve çok beğendiklerini söyledi.Uzun lafın kısası ben de cesaretlendim.
Bugün sabahtan suya yatırdım ciğerleri, fırsat bulunca da suyu değiştirdim.Akşama kadar nerdeyse 10 kez suyu değiştirmişimdir.Kanı felan kalmadı.Öğleden sonra annemin misafirleri vardı, ona gittim.Döndüğümde de önce soğanlı salatayı hazırladım.Bol maydanozla soğanı tabaklara paylaştırdım.Biraz unu karabiber, kırmızı biber, kimyon ve tuzla karıştırdım.Ciğerleri iyice kuruladım.İyice ama, havlukağıt bile kullandım.Sonra bunları iyice una bulayıp kızgın ateşte kızarttım.İki tarafı da kızarınca tabaklara aldım.domates ve turşuyla süsledim.
Egeyle korkuyla karışık ilk parçayı ağzımıza attık ve sonuç?Muhteşem...
Aman yarabbim ben neler kaçırmışım!Ben ki sakatat olup da sevmediğim bir ciğer var derim hep...Ne safmışım, boşa geçmiş yıllarım.Kıtır kıtrı çerez gibi, koku felan yok hiç.-ciğer kokusunu sevmem de -Ayıla bayıla yedik
Sonuç itibariyle bundan sonra soframız ciğerle de şenlenecek...
Fotograf çekme alışkanlığını henüz edinemedim.Elimin altında küçük bir sony marka makine vardı ama o da bozuk.Yemeği yedikten sonra keşke fotoğrafını çekseydim dedim ama çok geçti.Neyse artık bir sonraki sefere...

Geçen gün yine yaptım.Yine çok güzel oldu.Hasan bile yedi güle oynaya.Bu kez resimledim.Yani bu 2. arnavut ciğeri denemem.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...