20 Ocak 2012 Cuma

Akşama yemekte ne var?

Malum ben tarif veren yazılar yazamam.Yola öyle çıkmadım.Ama yemek yaptığımda da göstermek istiyorum.Bugün tatile girdik, o yüzden biraz özeneyim dedim.Hazır özene bezene yemek yapmışken fotograf makinemi aldım da bir iki poz şeyettiriverdim:)Efendim çekirdek ailemizin sofrasında bu akşam bunlar var:
Menümüz ise acılı tarhana çorbası, köfte, fırında sebze, keşkek(annemden alıp stokladım zamanında), salata ve yoğurt, keşkeğin üzeri için de salçalı sos
Tencerelerim kaynıyor da, ev yemek kokuyor mis gibi.Havlunun altında da köfteler var.
 
köfte bildiğiniz gibi yapılıyor, köftenin en yakın arkadaşı patatesi ben kızartmak yerine elime geçen tüm sebzelerle fırıma atmayı tercih ediyorum genelde.Fırından çıkınca ayrı bir tadı oluyor bence.Patates, karnıbahar, soğan, biber, kabak..Az yağ, salça ve suyu karıştırıp fırına atıyorum 1 saat kadar pişiyor.Baharatlar size kalmış.Keşkek ise - bilmeyen vardır sanıırm- özellikle Ege bölgesinin temel düğün yemeğidir.Aslı buğday ve et.Özleşene kadar pişirilir ve dövülür.Genelde ya annem yapr ya da düğünlerden bana ayırır.Canımız istediğinde de çıkarız yeriz.Bol salçalı sosu da üzerinde.Evde düdüklü de pişiriliyor ama ben ev hanımlığında ve aşçılıkta o kadar ilerleyemedim daha:)))))



Bunlar da bol acılı tarhana çorbası.Aslında dün yapmıştım.İtiraf edeyim.Tarhanayı pişirmesi çok kolay.Ben farklı olarak bir su bardağı süt de koyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...