18 Şubat 2012 Cumartesi

ders: ev hanımlığı

konu: misafir ağırlamak
Perşembe gelen misafirlerimizi ve nasıl ağırladığımızın yazısıdır.Öğrenmenin yaşı yoktur zihniyetiyle yaşayan bendeniz bu akşamdan da çeşitli dersler aldı tabii.Önce hazırlıklardan bahsedelim:
2 saat dersim vardı, yağmur çamur demeden koşa koşa eve geldim.Çalışmalarım çarşamba gecesinden başladığı için ikram konusunda rahattım.Demek ki neymiş?İkramlardan son güne bırakılmamalıymış.Temizliğe giriştim hemen.Silma süpürme toz alma ve bilimum işler...Temizliği son güne bırakmak da iyi fikir.(gerçi misafirler gittikten sonra asıl o zaman ev temizliği gerekiyor, o da ayrı bir konu)
Akşam Ege geldi, az biraz yedik içtik, beklemeye başladık şakır şakır yağmur sesleri eşliğinde.Son hazırlıklarımız ve blog için resimleri çektik.
Evimiz ve ailemiz 10 yetişkin 5 de bebek+çocuk ağırlamaya hazırdır komutaaanm....
Misafirlerimiz geldi, klasik "Siz nasılsız? -Teşekkürler siz nasılsınız?" faslı başladı.Ki ben burda biraz zayıf kaldım, küçüklükten bu giriş sohbetini yapamam.Alıştırma yapmam lazım.Ev sahibinin misafir sohbetinden zevk alma ihtimali yok zaten, başını kaçırıyorsunuz sohbetin çoğu zaman, başını yakalasınız sonu gidiyor.Ben de bol bol sakarlık yaptım zaten, şanıma uygun olarak.Kahveleri iki cezvede yaptım, ikisini de taşırdım, köpük felan kalamadı, kahvenin yanına koyduğum lokumlar çocuklar tarafından çok beğenilmiş, tüm çocuklar kahve içicez diye ağlamaya başladı.Ben anneleri beni uyarana kadar anlamadım.Demek ki neymiş, yetişkinlere ne verirsen ver önce çocuklara da ver, hele ki lokum ve şekerse...
Bu akşamdan çıkardığım bir diğer ders de bizim evin bebeklere uygun olmadığı, her yer köşe, keskin kısımları var tüm mobilyaların, özellikler tv ünitelerimiz tan emekleme ve yeni yürüme evresindeki çocukların karıştırmak için can atacağı güzellikte.Bebek yapmaya kalkarsak mobilyalarımızı gözden geçirmemiz gerekecek bence.
Neyse çocuklara çizgi film kanalını açıp diğer odaya bırakınca biraz rahatladık.İkramları hazırlamaya geçtim.Sağolsunlar yardıma geldiler, hepsi de.Tatlı insanlar da.Benim beceriksizliğim devam etti.Defalarca yaptığım ve sorunsuz ikram ettiğim cheesecakei bu kez kalıptan çıkartamamdım, üstelik meyvesosu akyı da aktı, bir ara elbiseme bile bulaştı,Allahım allahım niye bennnnnnnnnnnn?
Çocuklara ayrı tabaklar hazırladım, ki bu da nadir başarılı kararlarımdan biriydi.
Gellelim en iyi olduğum tarafa, ikramlarım lezizdi.Ege genelde yemez mesela, ama o akşam tabağını bile bitirdi.Ki hemen hemen herkes yedi.(tecrübelerimden bunun iyi bir işaret olduğunu söyleyebilirim)
Neler ikram ettin derseniz:
su muhallebisi
patates pastası(üzerinde süzme yoğurt ve havuç var)

brownie kurabiye

fırından çıkınca süte batırıyorsunuz.Kardeşim çok sever, benim de favorim.tadı eti brownie gibi oluyor

cheesecake, canımsın ama canımdan bezdirdin

meyve sosun tatlı tatlı durduğuna bakmayın, aktı aktı aktı aktı da aktı..

sodalı börek(içinda ıspanak ve beyaz peynir var

Evet efendim kendime aldığım derslerle devam edeyim.pasta börek yaparken hep daha önce deneyip beğendiklerimi yaparım, misafir geldiğinde.İyi fikir.Sadece sos beni yanılttı.Demek ki neymiş, bilmediğin daha önce denemediğin şeyleri misafirler geldiği zamana denk getirmeyeceksin...
Bu kadar mı?Değilllllllllllll...Çok sevğimiz babetlerimin de boncukları döküldü ben koşuşturuken, yerden boncuları topladım...
Bu resmi iyi ki çekmişim.canım babetlerim benim.Ben sizi iyileştiricem...Dont panic
Evetttt, bir postumuuzn daha sonuna geldik, koşuşturmalı bir geceydi, ama Allah insana böyle zevkli koşuşturmalar versin, evimizin gelenini gidenini eksik etmesin, kimsenin etmesin.Yorulsam da tatlı bir yorgunluktu, evimize ilk kez geldikleri için de ellerinde hediyeleriyle gelmişler.Düşünceli insanlar...
Ben de aldığım derslerle yeni misafirlere doğru yol alıcam...Hayırlı ev sahibeliği ve hayırlı misafirlikler dostlar..

4 yorum:

  1. oooo eline sağlık yahu az önce yemek yedim ama acıktım bu güzel yemekleri görünce. Böyle ev sahibinin her gün misafiri olurum:) Kovarsın beni

    YanıtlaSil
  2. yok güzelim yok ne kovucam, misafirlik 15 günlükmüş, o günden sonra evin bireyi olurmuşsun, karşılıklı yapar yeriz...
    tadı güzeldi hepsinin de sunuş esnasında çok beceriksizdim, kalabalık misafirler gelince öyle oluyor.tecrübesizlik işte
    ayriyetten güzel yorumun için ayrıca teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  3. yakın zamanda evlenecegım ama bunların 10da 1ini bile yapamam sanırım :D çalıştıgım yerlerden çıksın ama ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok yaparsın canım:))insanda ne cevherler var da, sıkışmayınca açığa çıkmıyor.eminim kat kat güzellerini yaparsın sen de:)))merak etme.
      öğren öğren bitmiyor valla güzelim, her yeni misafirlik öğrenilecek yeni konular demek.Kolay gelsin demek lazım sadece:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...