13 Şubat 2012 Pazartesi

Evimizin ocağında pişenler

Yemek postu yazmayı seviyorum-ki yemeği de seviyorum, ondan herhalde-Ev hanımı olmanın en kötü tarafı akşama ne pişireceğini bulmak.Evde ne var, hafta içinde ne yaptın?Eşin ne yer?Senin canın ne istiyor?Yapımı basit mi, zor mu?Üfffffffffffff o kadar değişken var ki!Neyse buraya yazınca mutfakla münasebetim somut ve reel hale geliyor, arada bakıyorum hatta.Lafı uzattım yine de, gelelim sadede...
Tarif vermeksizin akşam midemizden geçenler:
mercimeği suyla kaynatıyorum

tereyağında bir-iki kaşık onu kavuruyorum, sonra mercimeğe ekleyip kaynatmaya devam

tuzunu ve baharatlarını da ekledim mi; çorbamız hazır.


Bunu çok yapıyorum aslında.Butları haşladım.(suyu çorbada kullanıldı)sonra da patates, havuçla birlikte yapışmaz tencereye konup pişiriyorum.

Alttaki butlar kızarıyor, sebzeler de yumuşuyor tabi.Sonuç bu.

Bu kocama sebze yedirebilme çabalarımdan biri.Güzelim karnıbaharı biçimden biçime sokuyorum Ege yesin diye.Karnıbaharı haşladım öncelikle.
Küçük küçük doğruyorum ardından.

Bir yumurta, birazcık süt, iki-üç kaşık un ve baharatlarla birlikte karıştırıyorum.

karnıbahar mücveri bir nevi, sonra da yağda kızartıyorum.

sonuç da budur.yanına sarımsaklı yoğurt çok yakışır.
Herkese afiyet bal şeker olsun.Ağız tadımız hiç bozulmasın!!!!

2 yorum:

  1. amin canım sizinde ağzınızın tadı hiç bozulmasın, mercimeğe ben hiç yağ koymam içine patates atarım bol kimyon biraz tuz blendırla ez tamam mis olur :) içine tereyağ da koyulunca tabiki süper ama yeterince kalori alıyoruz diye onu bari kısıyorum :)) karnıbaharın bende böreğini yapıyorum, fırında tavsiye ederim...

    ellerine sağlık...

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karnıbaharı sende görmüştüm ben, yapıcam tez zamanda, eminim güzeldir, ben çok severim de karnıbaharı.Mercimeği annem bol sebzeli yapar, patates,havuç, kırmızı biber, ne gelirse artık eline, atıp öyle kaynatırdı.Arada öyle de yapıyorum.Kimyonla nefis nefis.Kalori konusunda ne desen haklısın.Unlu yağlı bomba oldu resmen.Senin sözünü dinlemek lazım bu konuda.hem lezzet hem de sağlık olmalı,haklısın.

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...