2 Nisan 2012 Pazartesi

Acılı ezme yaptım

Ben acıyı hiç sevmeyen biriydim, yıllarca acı diye neleri yemeden bıraktım.Şimdi ise o zamanlarımı esefle kınıyorum, ne ağzının tadını bilmezmişim ben!Yazık acısız geçen günlerime.
Neyse uzun lafın kısası "Marketten acılı ezme alacağına kendin yap be Özlem" dedim kendi kendime.Böyle afili afili anlattığıma bakmayın çok kolay işte de, biraz cafcaflayayım, marifetlendireyim diye uzattım sözü böyle.
Neyse efendim her zaman olduğu gibi tarife felan bakmadım.Bilen biri varsa da "bu senin yaptığın acılı ezme felan değil" diye bozmasın beni reca ederim.
Benim için o acılı bir ezme, lüften bilmezliğimi yüzüme vurup beni ezme!(iğrenç kafiye oyunlarına da başladım ya, hadi hayırlısı)
Nassı yaptım peki?Şöyle oldu:Soğanı ve sarımsağı rendeledim ve yağda kavurmaya başladım, sonra içersine domates ve biber salçası ekledim, göz kararı.En sonra domates doğradım bir-iki tane.Bunlar epey bir arada kaldılar ya tavada, çok güzel özleştiler.Ocağı söndürmeden de baharat yağmuruna tuttum bunları, karabiber, acıbiber, kırmızıbiber, kekik,nane,kimyon allah ne verdiyse ekledim, karıştırdım ve bıraktım.
Valla ben yaptım diye demiyorum ama çok beğendim yaw!Bolca tükettik dün, sabah kahvaltısında.
Ahanda budur:

4 yorum:

  1. ohh miss ekmeği banıp banıp yiycen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi öyle dediğin gibi banıp banıp yedik, ben bunun bu kadar lezzetli ve kolay yapıldığını daha önceden bilseydim, marketlerde dolanmazdım.Şimdi yapıp yapıp banıp banıp yiyoruz efenm:)))

      Sil
  2. acıyı çok sevmem ama az acı iştah açıyor gerçekten, ezme tarifin için de teşekkürler cnmcım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek:)))Ben de sevmezdim ama şimdi bayılıyorum, bazı sofralar istiyor ezme olsaydı ne güzel olurdu diye:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...