13 Nisan 2012 Cuma

bilinmeyen numaralar


İki hattım var, birincisini sadece ailemle diğerini de iş için kullanıyorum.İş için kullandığımı telefon istediklerinde veriyorum bu sebeple o numarama sıklıkla bilmediğim numaralar arar.Ama şu ana kadar bilmediğim hiç bir numarayı geri aramadım.Özellikle bu dolandırıcılık meseleleri çoğaldığından beri.
Sıklıkla da ödül kazandınız mesajları da gelir.Bahtım çok açıktır; ya digital fotoğraf makinesi, ya para ya da bindir hediye çıkıyor şansıma ki her gün yeni bir mesaj geliyor.Tabi ben de "sağolun ben almayayım." kılımı dahi kıpırtdatmıyorum.Ama bu konu çok ciddi bir konu.Yorumlarda, forumlarda o kadar acı şeyler okuyorum ki!
İnsanları resmen dolandırıyorlar; ev adreslerini mi vereni ararsın, kredi kartı numaralarını mı?Artık dilleri nasıl laf yapıyorsa, kandırıveriyorlar insanları.
Ege anlatmıştı bir keresinde; adamın biri telefonla kandırılmış bir keresinde, bankamatiğe gitmiş onların hesabına para gönderebilmek için; adamın oğlu da polise haber veriyor; ama adamı öyle inandırmışlar ki para kazanacağına adam polislerden kaçmış para göndermemi engelleyecekler diye.Polislere inanmıyor da telefondaki dolandırıcılara inanıyor.Neyse en sonunda adamı göz altına alıyorlar da öyle para göndermesini engelleyebiliyorlar.
Siz de duymuşsunuzdur, ne doktorlar ne öğretmenler var bunlara kanan.Cahillik, saflık eğitimle olmuyor ne yazık ki!
Bütün bunları niye yazıyorum, derseniz.Okuldan gelince cevapsız bir arama gördüm telefonumda, geri aramam da zaten ama şöyle bir Google'da aratayım dedim.Numara şu:02122131212
Ve yanılmamışım, bu numaradan aranıp kendilerini kandırmaya çalışan insanlar var, durumlarını yazmışlar.Yani bu da o tür numaralardan biri.

Yok ya, insanlar kolay yoldan para kazanmaya çok meraklı.Ar, namus, vicdan, hak, hukuk gibi kavramlar bazıları için sözcük olmaktan başka değer taşımıyor.
Yazık, üzülüyorum sadece...


2 yorum:

  1. Almanyadada yanliz yasayan yasli insan cok, dolandiricilar bunlari rasgele arayip torunlari olduklarina inandiriyorlarmis, eeee onlarda yanlizliktan dünden razi, hemen zor durumda olan torunlarina dünyanin paralarini gönderiyorlar ve sonradan tekrar torun aramayip sormayinca utandiklarindan polise bile gitmiyorlarmis...neler var dünyada, gercekten bazen insan inanmak bile istemiyor : (

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsafsızlar, allahım nasıl bir dünya oldu, ne hale geldik?En değer verdiğimiz değerler bile hiçe sayılıyor.
      üzücü, çok üzücü hem de!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...