27 Nisan 2012 Cuma

Evlilik mimi

Evet efenimmm, bir başka Bricit mimiyle karşınızdayım.İşte soru ve işte yanıtım:)))))


*Evlilik bir mecburiyet midir?

Hayır, elbette ki bir mecburiyet değildir.Kimse evlenmek, evli kalmak zorunda değildir bence. 
Kişisel olarak bir tercihtir evlenmek ve evli kalmak.
Toplumsal olarak "evlen" baskısı muhakkak vardır, insanlar da zaten buna kendilerini hazırlarla; çıkmaya başlamadan bile akılda evlilik düşüncesi hep bulunur.Sorun evlenmekte değil, ne zaman, kimle evlenmektir.Bu düşüncenin insanlarda olduğuna inanıyorum.

Ama ben soruyu yanıtlarken toplum baskısından çok olaya kendim nasıl yaklaştım, düşüncem neydi? ona değinmeye çalıştım.
Ben geç denilebilecek bir yaşta (28) evlendim.25e kadar evlenmekle ilgili hayalim bile yoktu.Kendimi birisiyle düşünemiyordum bile.Annemlerden bana gelen öneri, teklif, görüşme taleplerini de hep reddettim.Ama sonra yavaş yavaş paylaşım ihtiyacı içerisine giriyorsun.Evet kendini, yaşamı, dertleri, mutlulukları paylaşmak istiyorsun.Anladım ki evlilik aynı zamanda bir doğru zamanlama olayı.Herkesin kendince uygun bir yaşı var evlilik fikri için.Ben içimde bu hissi fark edince etrafıma o gözle bakmaya başladım.
Sonrası rastlantılar, kaderle açıklanabilecek olaylar ve BUMMMMMM!Aşk kapıyı kırınca, durumu.Peşinen de gelen yüzüklü parmaklar:))))

Bir çok insanın evliliğe gereken önemi vermediğini, evlenmek için evlendiğini-deyim yerindeyse- işi çok aceleye getirdiğini de biliyorum.Sonrasında gelen mutsuzluklar, kavgalar ve ayrılıklar da görünen köy deyimini haklı çıkartıyor.
Doğru yer, doğru insan ve doğru zamanlama.Bu üçünün kesişimi olmadan güzel sonuç artaya çıkmıyor.O yüzden evlen baskısı kişiyi sadece yıpratmaya yarıyor.Onun dışında evlendirmeye felan özendirmiyor.
Düğünlere gitmeyi bu yüzden sevmezdim çünkü herkes sana bakıyor gibi geliyor.Evlenmedi mi?Niye evlenmiyor?Ne zaman?Kaç yaşına girdi ki bu?
Bu soruları üzerinde hissediyorsun zaten.Ama dediğim gibi bu baskının özendirici bir yanı yok.
Halbuki eşinle bir ömrü paylaşıyorsun; ortak bir tarihiniz var ve ortak bir gelecek planlıyorsunuz.Sana kendin kadar yakın biri var; içine baktığında herşeyi görebilen, sen ona baktığında ise saydam olan biri.Böyle bir can yoldaşlığını, gönül sahipliğini başka bir yerde bulamn ise mümkün değil.

Evlilik güzeldir ama zordur da.Güzel olan herşey gibi, külfetlidir, zordur, zahmetlidir.
Lakin sonuçta bu iş kısmet işi anacım, kısmet:)))))))

2 yorum:

  1. :))) canım harıka yazmıssın evlı olduğun ıcın senın dusuncelerın goruslerın benım ıcın bu konularda cok onemlı cok guzel yazmıssın aynen anlatmıssın tskkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzelim, sağol yazdıkların için, çok sevindim:))))doğru kişi doğru zamanda karşına çıkıyor, buna inandıktan sonra gerisi boş zaten!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...