24 Nisan 2012 Salı

mercimek köftesi

Ben çok severim, hatta belki kısır kadar severim yani mercimek köftesini.Misafirliğe gittiğimizde olsa keşke dediklerimdendir.Bu kadar seversin de peki yaptın mı derseniz, evleninceye kadar yapmadım.Dur şimdi yalan olmasın, sanırım Knorr'un hazırını denemiştim de, yarabbim günah yazma amaçok çok kötüydü, felaketti.
Neyse işte gel zaman git zaman geçen sene bi yapayım dedim.Yaptım yapmasına ama tuzu baya fazlaydı.Sanırım ben evsalçası kullandığım için böyle oldu.Bir de çok yoğurmamışım.Şimdi fark ediyorum eksikliklerimi.

Bu kez bayaaaaa baya özenerek yaptım.Bu ikinci mercimek köftesi denemem.Ama bu kez muhteşem oldu, harikaydı harika.
Yapılışı çok basit aslında, 1 su bardağı mercimeği 2 su bardağı suyla suyunu çekene kadar pişiriyorsunuz.Sonra içine 1 su bardağı ince bulguru atıp demlendiriyorsunuz.Yarım saat felan dursun.Bu arada iki soğanı yağda kavurdum, içine birer kaşık domates ve biber salçası koydum.Hatta bir iki yumuşamış domates bile koydum ben.Baharat kısmına karışmıyorum.Ne bulduysam koydum içine.
Bu karışımı mercimeğin üzerine döküp yoğurmaya başladım.Bayaa yoğurdum ama, çok yoğurdum yani.Sonrası taze soğan, marul, maydanoz... size kalmış.
Nasıl yedik, nasıl yedik bilemezsiniz.Yemekte bile yedik, o derece yanii
Kendimi portakallı ördek yapmış, bol yıldızlı şef gibi hissettim bugün:))))))
malzemelerimiz
iki koldan çalıştım
yorucu bir yoğurma işlemi sonrası

yeşilliklerimiz beklerkene
müthiş buluşma


harika son

14 yorum:

  1. mercimek köftesi kadar müthiş bir şey yok, nasıl canım istedii :(

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.benimde istedi walla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok kolaymış ya bunu yapmak, geç başına, hiç erteleme; ben de çok zor sanırdım hep, değilmiş meğer.Yapıver, ye gitsin:)))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet, en sonunda yazabildim yazıyı, sana söz etmiştim zaten.Tarifler de benziyor gibi zaten.Ne olursa olsun,çok lezzetliydi; yemek yemeğe fırsat bulamadık resmen:)))

      Sil
  4. afiyet olsun tatlım sen 1 e 1 ölçü ile yapmışsın ben bulguru az koyuyorum içinde sadece mercimek hissedilsin die tek fark o aman hepsi güzel seviyoruuuum yemek yemeyi sonuçta;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yavrum arada ufak farklılıklar var sadece, gerçi elimdeki tek tarifti bu, seninkini de denerim bir sonrakinde, artık korkmuyorum mercimek köftesi yapmaktan.Eskiden bana çok zor, oyalacıyı bir şeymiş gibi gelirdi de, ondan!

      Sil
  5. ellerine sağlık benimkini denersen sakın korkma hemen yumuşak oluyor baya
    ama şekil verip bekleyince tadı melhem gb çok güzel yani
    güven bana canım arkadaşım ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamdır güzelim.Yazdım zaten tarifini de defterime:)))

      Sil
  6. olsa da yesek modundayım... (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzgünüm, bizde de bitti malesef!

      Sil
  7. bayılırım bende ısterım:)) afıyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden olmasın:))))al hepisi senin olsun canım:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...