19 Nisan 2012 Perşembe

Ne okudum?

Bu hafta 10. sınıfların deneme sınavı vardı; ben de 2,5 saat boş boş oturup öğrencilerin başında duracaktım.Benim nasıl canım sıkılır böyle sınavlarda anlatamam.Ben de öğrencilere "Yanında kitabı olan var mı?" diye sordum.Öğrencilerimden biri Canan Tan'ın "İz" adlı romanını verdi.Ben de okumaya başladım hemen.
Zaten hızlı okunan bir kitap.Son dönemlerde herkesin elinde olan bir yazar zaten.Edebiyat tarihi okumuş biri gibi bakmazsam aslında okunabilir romanları var yazarın.Ama ne kadar edebidir, orasını tartışabiliriz.

"Verda genç bir kızken anne-babası boşanmış, bundan babasını suçladığı için babasıyla arası açılmış bir avukattır.Bir gün babasının intihar haberini alır.Bunun üzerine hem geçmişiyle, hem babasıyla yüzleşmeye hem de babasının intiharının altında yatan nedenleri araştırmaya başlar."

Olay aşağı yukarı böyle.Başlangıçta özellikle babasının cenazesine gittiği kısımlarda ağlamamak için kendimi zor tuttum.O derece etkiliydi o satırlar; sonra ise bu etkiyi kaybetti kitap, hatta gereksiz kısımlarlar çoğaldıkça soğudum kitaptan.Verda ile kocasının çıktığı 3 günlük Karadeniz gezisi var ki o kısımlarda kitap gezi yazısı kıvamına giriyor.Ne alaka yani.Hani gizem, hani babanın sırları, hani dava?

Uzun lafın kısası kitap başladığım gibi bitmedi, özellikle sonu da çok havada kaldı.bu yönüyle eksik izlenimi bırakıyor insanda.Ama çok hızlı okunuyor, akıyor resmen.Nasıl geçti sayfalar anlamadım.Zaten öğle teneffüsünde bitirdim kitabı.

10 yorum:

  1. aynı fikirdeyim bende okudum bu kitabı hele sonunu hiç beğenmedim. aaaa bumuymuş oldum:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, ben de bu mu yani diyip bıraktım kitabı, hiç tatmin etmedi sonu

      Sil
  2. canım benim bizi bilgilendirdin teşekkürler
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. paylaşıyorum, paylaşıyorsun, paylaşıyoruzz :)))))))))))))
      sevgiler canım benim:)

      Sil
  3. canım merhaba, bu kitabı okumadım...
    ama sen beğenmediysen okumama gerek kalmadı :))
    canım ben seni mimledim ...
    bloguma uğrayıp soruları kopyalayıp kendi blogunda
    cevaplarsan sevinirim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben de sendeydim birkaç dakika önce, mimi görmüştüm ve cevap yazmıştım.burdan da söyleyeyim, severek yanıtlardım sorularını, daha önce yanıtlamamış olsaydım.
      Kitap bir bütün olarak iyi değil bence, ama başlangıcı oldukça etkileyiciydi, itiraf etmem gerekirse, dedim ya ağlayacaktım diye.Ama sonu çok yetersiz.o yüzden öyle dedim.

      Sil
    2. :))
      canım senin daha önce o mime cevap yazdığını bilmiyordum...
      kuusura bakma ttatlım...
      öpüyorum kocaman...

      Sil
    3. olsun canım, ne önemi var, canlar sağolsun:)))
      sevgiyle kal, öptüm!

      Sil
  4. cok hızlısın canım 2bucuk saatte nası bıtırdın masallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok öğle arasıyla 3,5-4 saat oldu ama ben hızlı okurum, bayaaaa hızlı okurum.hızlı okuma dersleri de aldım ama küçüklükten beridir hızlıyımdır yani:))))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...