15 Mayıs 2012 Salı

Ayran yaparken

Önceleri mutfak araç gereçlerini kullanmaya çok hevesli, bir nevi büyüklere oyuncak olan ıvırlara zıvırlara hayran yeni bir gelinken ben; ayran yapmak için blendırı ya da çırpıcıyı çıkarır, çırpma kabına koyar yoğurdu, öyle ayran yapmaya çalışırdım.Güzel de olurdu hani ama sonrasında bir sürü bulaşık.Çıkar koy tak, çok iş.Hele bir de elin azıcık kayarsa ayran soslu giysiler, duvarlar da cabası.
İnsan üşeniyor ya, ayran yapmaya bile, evet.
Neyse bu durum beyinde yanan fikirle birlikte değişti tabii.Sıradan bir kavanoz buluyoruz.Ben kahveyi bitirince bu kavanozu atayım mı, değerlendirebilir miyim diye düşünürken buldum zaten.Koyuyorum yoğurdu, suyu, tuzu; ağzını da bir güzel kapatıyorum, sonra da çalkalıyorum şişeyi.Ohhhhhhh, mis.Hem de pratik, hem de bulaşığı az, hem zaman almıyor.

shake der ecnebiler çalkalaya

çalkala ayranı

Kipa espresso şişesi.Siz almayın ama, gerek yok, lezzetsiz bir kahveydi.
ayran nefis ama

4 yorum:

  1. ayran bende çoook severim...
    ben genelde hazır ayran alıyorum...
    en çek beğenerek içtiğim ayran markası sütaş ayran...
    çok mecbur kalırsam evde bende kavanoza koyup çalkalıyorum...
    en güzeli böyle oluyor zaten...
    kocaman sevgiler canım...
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sütaş ayranı ben de çok severim, dışarda yerken başka bir şey içmek istemem.Ama doğallık takıntımız var ya artık, hazır ayran almamaya çalışıyoruz.Kavonozla yapmak çok rahat zaten.ben daha önce niye düşünememişim:)))
      sevgiler canım!

      Sil
  2. :) kavanozla yapmak lezzetli oluyor, o kadar alet edevat mutfakta ama yine herşey anne yöntemi bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzelim gerçekten öyle, bir sürü eşya var evde ama ne varsa eskilerde var:)))
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...