8 Mayıs 2012 Salı

Brownie kurabiye yaptım

Bazı şeyleri pek düzgün yapamasam da bazı şeyleri de çok güzel yapıyorum.İşte güzel yaptığım şeylerden biri, artık tarifi mi düzgündür, yoksa ben çok sevdiğim için mi bana öyle geliyor bilemiyorum.
Adını da Hasan koydu denilebilir, Eti Brownie gibi olmuş bu abla, dedi de ondan ben de böyle yazdım.Adı başka olabilir, bilemiyorum.
Efendim malzemelerimiz basit, yapımı daha da basit; ama muhteşem güzel birşey.Eğer kakao seviyorsanız bu karakızlara bayılırsınız.
Malzemelerimiz: 2 yumurta, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 paket margarin,2 kahve fincanı şeker, 1 paket kakao, kabartma tozu, vanilya ve alabildiğince un( alabildiğince un diye tarif  verilmesini sevmem aslında ama bunda çok belli oluyor ne kadar alabileceği, hamurdan anlıyorsunuz yani; ben anladıysam siz kesinlikle anlarsınız demek istedim)
Bunları karıştırrp ellerinizle bir güzel yoğuruyorsunuz.Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp biraz yassı halde fırın tepsisine koyuyorsunuz.
Önceden ısınmış fırın ve 180 derecede, üzerleri çatlak çatlak oluncaya dek -ki o da 10-15 dakika ediyor- pişiriyorsunuz.
O pişerken siz 1su bardağı şeker ile 1 bardak sütü karıştırarak şekeri eritiyorsunuz.Şeker miktarıyla arzu ederseniz oynayabilirsiniz.Ben bazen azaltıyorum çünkü fazla şekerli sevmem.
Fırından çıkan kurabiyeleri hemen sütün içine bandırıp çıkartıyorsunuz ve başka bir tabağa koyuyorsunuz.Sıcak sıcak kurabiye sütü mis gibi içine çekiyor.
Sonrasında biraz buzdolabında beklesin, gerçi bir gece beklerse daha da güzel oluor ama , siz bilirisiniz.
Üzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz de...
Bneim ayıla bayıla yediklerimdendir, çok güzel ve lezzetli bir tariftir.
Yine yaptım, birazı bana, birazı teyzemlere, birazı da kuzenlerime gitti; afiyetle yendi.

6 yorum:

  1. öğretmen arkadaşlarla günümde yapmıştım, herkes bayılmıştı...eline sağlık şekerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla gerçekten dehşet leziz bir şey, harika:))))
      sağol güzelim:)

      Sil
  2. muhtesem olmus bayıldım canım:)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor en kısa zamanda denicem bende ellerine sağlık tatlım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da lezzetli oluyor güzelim, eminim seveceksin:)))
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...