28 Mayıs 2012 Pazartesi

Dolgulu kurabiye

Evet pazartesi boş günüm olduğu için çeşitli faaliyetlerle doldurmam icap ediyor.Hafta içinde ne olur ne olmaz diye tatlılarımı, kurabiyelerimi bugün yapmam gerekiyor.
Ben de sabahtan koydum malzemelerimi önüme tarifi biraz netten alınmış biraz da uydurmasyon olan bir kurabiye yaptım.
Tarifini vereyim efenimmmmm:
Malzemeler:
1 çay bardağı yoğurt, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 yumurta,1 su bardağı pudra şekeri, 1 paket margarin (ben yarım paket kullandım ama )
1 paket kabartma tozu, aldığı kadar un.
Bu malzemeleri bir güzel karıştırıp yoğurup güzel bir hamur elde ediyorsunuz.Hamur bekleyedursun kenarda.
Dolgulu kurabiye yapıyoruz ya, gelelim dolgusunu hazırlamaya...
1 paket labne peyniri (200gr), 1 çay bardağı pudra şekeri, yarım bardak hindistan cevizi ve göz kararı damla çikolata -biraz sulu olursa un koyup katılaştırabilirsiniz-
Sonra hamurdan parçalar kopartıp içine bu harçtan koyup yuvarlıyoruz.

Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip 180 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz.



İkram etmeden önce pura şekeriyle ovalamayı da düşünüyorum, hemen belirteyim.


bu pişmiş hali, çok kızartmaya gerek yok zaten!ikram öncesinde fotograflayamadım, kusura bakmayın!


 Kendime Not:Özlem şu kurabiyeleri daha küçük yapmayı öğrenmelisin.Tam porsiyon, doyumluk değil!


Biraz hamur artı her zamanki gibi.Elim bol yaa, ben de biraz kuru üzüm, çikolata, ceviz, fındık  koyup, yeniden yoğurdum.Kalanı da hemen dondurucuya attım.Sonradan kullanırım zamanı gelince!
Afiyet olsun!

6 yorum:

  1. canım benim bakıyorum da hamaratlılığın tutmuş seni...
    afferin kıız :)))
    bunlar ne güzel kurabiye iç malzemesini çok beğendim...
    denemek istiyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol kuzum benim, ay senden duydum ya bunları :)))))uçtum uçtum havalara...Nette gördüğüm tarifte portakal şekerlemesi ya da kuru meve koyuyorlardı, ben değiştirdim tabiii, elimde yoktu.Denersen merakla bekliycem yorumlarını canım benim!
      sevgiler!

      Sil
  2. MaşaALLAH ne kadar hamaratsınız.
    Bende hafta sonu yatacak yer ararım :)))
    Kurabiyeye bayılırım tarifi resimlerle anlatmanız çok hoş olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, sizden bunları duymak çok güzel, kendimce işte uğraşıyorum.Haftasonu evde kocam olunca iş yapmak çok zor oluyor; pazartesi benim iş günüm, iş-temizlik ne varsa pazartesi yapılır:)))
      sevgiler, yine beklerim!

      Sil
  3. Eminim çok güzel olmuştur. Elinize sağlııık...

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...