7 Mayıs 2012 Pazartesi

Haaanımmmmm goşun, yaprak sarıyos!

Dünyanın en lezzetli şeylerinden değil midir sarma?
Benim için öyledir en azından.
Severim, ölürüm, biterim ama gel gelelim her güzel şey gibi o da pek zahmetli.
Annemlerden birine canım çekti, yapıver demek de var ama  her zaman denmez.Ya da ben isteyemem.O yüzden "Özlem iş başa düşer." dedim kendi kendime.Hazır anneden tazecik yapraklar da getirmişsin.Zor mor deme de sarıver şunları.
Yarım saatte yeneceğini bildiğin bir yemeği 2 saatte hazırlamak iyi bir motivasyon değil.Ki bölüm bölüm süren de bir iş.Önce yapraklar yıkandı ve sıcak suya batırıldı.15-20 dakika kaynar suda bekledi yapraklar.Bu arada pirinç ıslatıldı.(ben pirinci de pilav gibi sıcak suya basar, bekletirim) Sonra domates, soğan, yeşillikler yıkandı, kıyıldı, hazırlandı.Pirincin içine yağ, salça, soğan vs, yeşillikler ve tuz-karabiber de kondu, karıştıra karıştıra harmanlandı.
Henüz sarma aşamasına geçmedik daha.Yapraklarımızı sudan alıp, teker teker sarmaya ve tencereye koymaya başladık en sonunda.Dik mi koysam sarmaları acaba diye de düşündüm ama geleneksel yöntemden kaçmadım.Ne kadar olacağını kestiremedim.
Yapraklar da küçük olduğu için minnak minnak sarayım derken bir saat olmuştur belki.Bel ağrısı, soğandan gözü ağlamaklı bir ben, kaşınan yerlerin çokluğuyla kıvranan bünye, saçların kontrol altına bir türlü alınamaması ve daha ne kadar var, harç yetecek mi -ki benim elim bol olduğu için kesinlikle bol bol artar- yoksa çok mu artacak sorularıyla uğraşan bünye eşiliğinde son yaprağa elimiz değdi.
Pörsümüş ellerimle ocağa koyduğum sarmalarımı da suyunu çekinceye kadar pişirmekle birlikte de son bölümü bitiriyoruz.
Sonrasına sadece yemek kalıyor:)))
Afiyet olsun!


4 yorum:

  1. afiyet olsun bende çok severim
    yazlıkta karşı komşumuzun yaptığı bir dolma var
    onun tarifini alınca yayınlıcam onuda yaparsın
    bende normalde senin gb yapıyorum harika oluyor ama bizim komşununki parmak yedirtiyor;))
    o etli yapıyor sumak suyu birde tencerenin altına içi bol ilikli kemik koyuyormuş artık sen düşün lezzeti;))
    ellerine sağlık canım pek güzel sarmışsın;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o-la-laaaaaaaaaaa diyorum da başka bir şey demiyorum.ekşili dolmayı duymuştum.Annemlerin diyarbakırlı bir aile dostu vardı, onalrda yemiştim çok beğenmiştim ama bir de kemikli et olacak altında ha:))))))
      kelimeler kifayetsiz kaldı şuan:))))
      sevgiler, öpücükler
      sağol canım:)))

      Sil
  2. En sevdiğim sarma-dolma, bayılırım. Zeytinyağlısı ayrı, etlisi ayrı güzeldir.

    Ellerine sağlık valla harikasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Aslıcım, kendimim diye demiyorum, çok maharetliyimdir.Pöhhhhhhhhhhhhhhhhhh!asdlşajadlakşs
      yemesi ne kadar keyifliyse yapımı o kadar zor bu meretin.Bünyeyi çok alıştırmamak lazım ama ...Sarmaya nasıl hayır denilebilir ki!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...