10 Mayıs 2012 Perşembe

kitap mimi

Ben edebiyat öğretmeniyim.Kitap dendi mi gözlerim parlar.Kitap mimini görünce o kadar sevindim ki, hele Bricit beni mimlemiş ne güzel, hemen cevaplamam lazım bu soruları diye düşünüyorum.

Kitap okumayı bilmeyen ve sevmeyen bir toplumuz aslında.Nedense çocuklara sevdireceğimiz yerde; kaçar adım uzaklaşıyorlar kitaptan.Raid görmüş sineğe dönüyorlar.
Öğrencilere tehditle, şantajla kitap okutuyorum desem inanır mısını?Yok ekstra puan veririm, yok sınıfta bırakırım diye pazarlık yapıyoruz.Sonra da Ygs, Lys geldiğinde başlıyorlar hocam soruları yetiştiremedik demeye.Neyse yaram deşildi yine, çenem de açıldı.
Gelim sorular ve cevaplarıma isterseniz:)))


1.Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Ben çok hızlı okurum ama iyi bir kitap okuyucusu değilim.Her gün okuyamam mesela.Sevdiğim kitap olursa elimden bırakmadan saatlar içinde bitiririm ama her gün elime alıp okumuyorum.Genellikle yazın daha sistemli ve güzel okurum:)))
 2.En sevdiğiniz yazar/lar?

J.J.R Tolkien, Orhan Pamuk, Oktay İhsan Anar, Paul Auster,Pınar Kür, Umberto Eco  ilk aklıma gelen isimler.


3.En beğendiğin Kitap/lar?

                                         Yüzüklerin efendisi serisi 

4.(Yerli/yabancı) hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersin?

Fark etmez, kitap ayırmam; Türk ya da yabancı diye...

 5.Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Kesinlikle ve kesinlikle Yüzüklerin Efendisi serisi.Bir solukta okudum hepsini..

 6.Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?

Cinayet türü, sonu gizemli; kaçmalı kovalamacalı şeyleri severim.Alt metinleri olan, okuyucunun zekasına seslenenleri de.Şaşırtan kitapları daha ilgiyle okurum.Ama Lord of The Rings söz konusu olunca fantastik kitapları severmişim gibi duruyor ama aslında okumam.Ne Twilight  serisini ne de Harry Potterları okudum çünkü:)))

 7.En son hangi kitabı okudun?

Canan Tan-İz

 8.Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

Tutunamayanlar'ı yine yeniden okuyorum.Ben severim okuduğum kitapları tekrar okuyup iyice sindirmeyi...Muhteşem bir eserdir...

 9.Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Düzenli takip etmiyorum o yüzden kendimde eleştirecek yeterliliği bulmuyorum.Ama ne kadar çoksalar o kadar iyi.Sonuçta paylaşmak amacıyla yola çıkan her blog bir kendini bir ifade ediştir.Varlıkları bile yeter.

10.KİTAP OKUMAK sizin için ne ifade ediyor?(cevabını en çok merak ettiğim soru)
  Kitap okumak bir hobidir, herkesin müzikten hoşlanmayacağını düşünürsek; kitap okumaktan da zevk almayan olabilir.Ben çok severek okuyorum.Sırf okumayı sevdiğim için okurum; kelime hazinem zenginleşsinmiş, hayal gücüm genişlemişsinmiş bunlar için okumam.Boş zamanlarımı değerlendirmek için okumam.Canım ister, kitap okuma ihtiyacını hissederim; oturup okurum.Kendim için okurum.Kitabı bitirdiğimde de benden mutlusu yoktur:)))



4 yorum:

  1. Mimlerin bu kadar güzel yazılması çok hoşuma gidiyor, bende keyifle okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım:)))
      kocaman öpücükler!

      Sil
  2. tesekkur ederım canım yanıtladığın ıcın:)
    oğretmen olduğunu bılmıordum:)cok guzel bı meslek olmalı kesınlıkle
    bu arada soyledığın kıtabıda okuyacağım merak ettım cok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, kitap dedin mi canavarlaşıyorum sanırım.severim yani okumayı da, o yüzden:))))
      keyifli okumalar!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...