24 Mayıs 2012 Perşembe

yeni bir Actifry postu

Kendisine uzun uzun methiyeler düzebilirim, o kadar seviyorum.
Kızartma sezonunun açılmasıyla ilk kez karışık kızartma yapmayı denedim.hani patlıcan, kabak vs.
Sonuç:?
Sonuç çok başarılı, sonuç muhteşem.Leziz, yumuşacık ve yanmamış, vızık vızık yağ olmamaış sebzeler.
Bayıldım, bayıldım.
Bu sezon kızartmamızı gerçekten gönül rahatlığıyla yiyeceğiz sanırım.
Seviyorum seni Actifry:))))
Görüldüğü gibi menümüz yaz menüsü:

sebzelerimiz actifryda kızartıyoruz; sarımsaklı yoğurt ya da sarımsaklı domates sosuyla afiyetli yiyoruz

Kırmızı biberlerimiz yazdan kalma; dondurucudan çıkardım.

börülceeeeeeeeeeeee.
 Börülceyi haşlıyoruz.(ya da haşlayıp dondurucuya atıyoruz) sarımsağı ezip zeytinyağı ve limon suyuyla sosunu hazırlayıp börülcelerin üzerine döküyoruz.Ben gördüğünüz gübü soğan, maydanoz ve dereotu da koydum; orası size kalmış.
ve yine bol yeşillikle salata

10 yorum:

  1. ooooh çok severim kızartmayı....
    her ne kadar da yağlı olsada vazgeçemiyorum....
    ama olsun ben hafta da 4 gün spor yapıyorum yakıyorum yağları :)))
    şanslıyım yani :)))
    ellerine sağlık canım...
    hayırlı kandiller....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, yazın kızartma yemeden geçer mi?ben de çokkkk seviyorum çok.Azıcık da yağ olsun derdimiz, değil mi?

      Sil
  2. hamarat öğretmen ellerine sağlık;))
    şu börülceden 1 çatal aldım göz hakkı ben çok severimm;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de çok severim güzelim börülceyi, ne demek?

      Sil
  3. Elinize sağlık, ne kadar güzel görünüyorlar :) İnsanı anında yemek yemeye sevk eden bir post :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sözler bunlar:)))
      teşekkür ederim, hem hoşgeldin hayatım!

      Sil
  4. Merhaba ben sizin bloğunuzu actifryi araştırırken rastladım bloğunuzu baştan aşağı okudum ve çok beğendim paylaşımlarınız ,tarifleriniz içtenliğiniz ve kendinizi olduğunuz gibi yansıtmanız gerçekten bloğunuzu izlenesi kılıyor.
    Size birkaç sorum olacaktı actıfryin hangi modelini kullanıyorsunuz,çok elektirk tüketiyor mu ve kızartmaları kaç dakikada pişiriyor bu konuda bizleri aydınlatırsanız çok mutlu olacağım sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle hoşgeldiniz ve güzel düşünceleriniz için de çok teşekkürler!
      Ben kendim için yazmaya başlamıştım bu blogu; insan kendine karşı dürüst olmalı, kendi gibi olmalı; her koşulda ben olmalı diye düşünüyorum.O yüzdendir belki de, ama sözleriniz beni çok mutlu etti; tekrardan teşekkürler.
      Actifry'a gelince bende 1 litreliği var; ama biz küçük aileyiz; o yüzden yetiyor bize.Sadece misafir geldiğinde 2 parti tavuk pişirmişti,o kadar.Elektrik sarfiyatı için çok net birşey söyleyemiyorum.Zamlar, kullandığım diğer aletlerle birlikte net bir şey söylemem imkansız.Ama ürünün özelliklerinde sanırım saatte 1400 w olarak söyleniyordu.Aşağı yukarı diğer elektrikli ev aletleriyle aynı yani.Ama bizim faturalarda gözle görülür, "aman bu ne diyecek!" bir değişiklik olmadı.Ki biz bayaaa kullanıyoruz.
      Diğer sorunuza gelirsek de birçok yemeği en fazla yarım saatte yapıyor.Ortalama 20-25 dakika sürüyor yani.Ben şu ana kadar et, tavuk sote, but, kanat, patates, köfte, kabak, patlıcan, börek yaptım.Çoğunda da çok lezzetliydi.Ama pişirken kitapçıkta verilen sürelere ve talimatlara uymak gerekiyor.Patates yıkanmalı ve kurutulmalı mesela.Tuz sonradan eklenmeli.Patlıcan da öyle; hatta patlıcana iki ölçü yağ konmalı, süresi daha az olmalı.
      Uzun sözün kısası biz çok memnunuz.Ama ben 1 sene düşündüm nerdeyse alıp almamayı; sonuçta çok pahalı.En sonunda kullanan birine gidip denedik; pişirilenleri tatdık, beğendik öyle aldık.
      Size de tavsiyem odur.Önce deneyin pişirdiklerini,tadın.Sonuçta tam kızartma tadını bulamayabilirsiniz.Tamam çok lezzetli oluyor ama tadı önemliyse denemeden almayın bence.
      Onun dışında kokusu olmuyor, yağ sıçratma derdi yok, ocak patmıyor, başında beklemek gerektirmiyor.Sofrayı hazırlarken ortaya kızartmanızı koyarsınız hemen!
      Sağlıcakla kalın, kolaylıklar!

      Sil
    2. Merhaba Özlem Hanım; öncelikle beni actifry hakkında bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.benim için çok aydınlatıcı bir açıklama oldu, gerçekten sizin bloğunuza ve sizi takip edenleri ne denli sahip çıktığınızın kanıtıdır.
      Sizin bloğunuz sadece yemekle alakalı değil alışveriş, moda, gezi her konuda izleyenlere hitap ediyorsunuz.
      Umarım uzun zaman bloğunuza yazarsınız bazıları bir anlık hevesle açıp sonra da sıkılınca bırakıyorlar bloglarına yazı yazmayı; iyi tatiller

      Sil
    3. Tekrar tekrar teşekkürler bu güzel sözleriniz için.
      Tatil dönüşü bol bol yazmaya devam, dediğim gibi kendi tarihimi yazmak için girdim bu işe, sıkılınca bırakıp kaçmayı düşünmem bile:))))
      Bir fikir edinmenize yardımcı olduysam da Actifry konusunda ne mutlu bana:))
      sağlıcakla kalın!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...