25 Haziran 2012 Pazartesi

Butlu bezelye

Bu yemeği yeni keşfettim ve hemen baştan söyleyeyim bu yemekte bir gram dahi olsa yağ kullanmadım.Yemek kendi yağıyla pişti.Çokkkk ama çokkkkk lezzetli oldu, yemeğe doyamadık o derece yani!
İşte tarifim ve işte malzemeler:
Kişi başına bir tavuk budu (bize 2 tane mesela)
İsteğe göre bezelye, patates, biber, soğan, sarımsak
Üzerine dereotu

Hiç aceleye getirmeyeceğiz yalnız baştan uyarayım.
Yanmaz yapışmaz tenceremize tavuk butlarımızı yıkayıp koyuyoruz.Ocağın en kısık ateşine koyuyoruz tencereyi ve pişmesini bekliyoruz.Tavuklar önce sularını salıyor sonra sularını çekiyor ve yavaş yavaş kızarmaya başlıyor.Çıtırtılar geldiğinde öbür tarafını çeviriyoruz.
Yağ koymadık ama tekrar belirteyim.
Butları öbür tarafını çevirdiğimizde biraz pişmesini bekleyip sebzelerimizi butların üzerine serpiyoruz ve yine kısık ateşte sebzeler pişinceye kadar ocaktan almıyoruz.En sonda da baharatlarımızı ve kıyılmış dereotunu ekledik mi, ooooh tamamdır.
Ben hiç su da koymadım, siz isterseniz ekleyebilirsiniz.

Sonuç budur efenimmm:
sunuma biraz daha çalışsam misafire bile ikram ederim.

4 yorum:

  1. uzun zamandır, hatta yıllardır hiç but almıyorum, unutmuştum kendilerini...
    hatırlattın iyi oldu :))
    çok güzel görünüyor canım arkadaşım...
    sen yaparsında güzel olmaz mı...
    olur tabikisi :))
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o-la-laaaa:)) çok sevindirik olmuş bulunmaktayım:))))
      çok çok teşekkürler canım benim, yazdıklarının her bir kelimesi için:)))
      sevgiler!

      Sil
  2. çok nefis görünüyor. Ben de deneyeceğim:)sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetli de...Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...