6 Haziran 2012 Çarşamba

Ev yapımı yoğurt

Kendimle ilgili en gurur duyduğum şeylerden biridir, yoğurdumu kendim yapıyorum.
Annemler köyde yaşıyor yani zaten süte ilk elden ulaşma imkanım var.Ben zaten sabah- akşam fark etmeksizin en az bir bardak süt içerim.
Katıksız, organik, su ilavesiz güvenilir süte birinci elden ulaşınca yoğurdu da kendim yapıyorum.
Burda gerçi çok mandıra var, market yoğurtlarının yanında mandıralardan da yoğurt alabilme olanağımız var ama kendin yapabilecekken niye dışardan alabilesin, değil mi?

Önce sütü bir güzel kaynatıyorum.Sonra da ılımaya bırakıyorum.Sıcaklığının bayaaaa düşmesi lazım.
Şimdi derece olarak net bir şekilde veremeyeceğim ama yaygın deyimle küçük parmağınızı değdirdiğinizde ılık olarak fark etmeniz lazım, yakmayacak yanii.
Bir önceki yoğurdunuzu maya olarak kullanıcaz, market yoğurtlarından iyi mayalama olmuyor hemen belirteyim.Bir kasede mayalık yoğurdunuz ile sütten bir-iki kepçe alıp karıştırıyorsunuz.sonra da sütün içine döküp karıştırmaya devam ediyorsunuz.
Annem biraz da şeker ekliyor, tabi ben de.
Sonra bu tencereyi - cam kap olursa daha makbul- sarıp sarmalıyoruz.Üzerine bulduğum hırka örtü ne varsa örtüp 6-7 saat bekletiyorum.Bir gece de dolapta bekliyor tabiii, sonra da afiyetle yiyoruz.
Annem tencerenin üzerine kapak yerine delikli bir süzgeçle ya da o tarz hava alabilecek bir kapakla kapatıyor.Nefes alması gerekiyormuş ama ben her zmaan böyle kapağı nerden bulurum.Bazen koyuveriyorum kapağı üstüne...

Misss gibi yoğurdumuz hazır, ha bir de ayran yaparken yoğurdun sulu yerinden alırsak bir süre sonra tencerede kalan yoğurt süzme yoğurt gibi kaskatı oluyor, haberiniz ola...



8 yorum:

  1. canım benim beni mimlediğin için çok teşekkür ederim.....
    cevapladım bile :)))))

    bu arada evinde yoğurt yapan sayılı insanlardan birisin...
    öncelikle seni tebrik ediyorum...
    afferin kııız üşenmden yaptın ya bravo :))
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he hehe..Sağol kuzucum, kendi elcağızımnan yapı yapıveriyom ben yoğurdu...
      Mimi okudum bile ben kiiiii!
      sevgiler canım!

      Sil
  2. biz de kendimi bildim bileli evde yoğurt yaparız, evlenince ben de kendi yoğurdumu yapıcam... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aferin o zaman bizlere, en sağlıklısı bu güzelim!

      Sil
  3. ellerine sağlık canım.ev yoğurdunu severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzelim sağol, inan en marka market yoğurduna on basar lezzeti:)))
      sevgiler!

      Sil
  4. Ellerine sağlık.Düzenli süt bulabilsem yoğurdumu devamlı evde yaparım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzelim o konuda haklısın, önce sağlıklı, güvenilir süt bulmak gerek, dedim ya, ben bu konuda şanlıyım.
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...