1 Haziran 2012 Cuma

İşkembe çorbası

Ben sakatat severim; baştan uyarayım sevmeyenler, görmeye bile dayanamayanlar varsa yazının bundan sonrasını okumasalar da olur.

İşkembe, ciğer,dalak, böbrek, yürek, kelle paça, dil ....Ne varsa yiyebilirim.Geçenlerde çok sevdiğim işkembe çorbasını yaptım, nasıl yaptığımı yazayım bari dedim.

Efenim, çorbamız baya çok aşamalı ama severseniz size hiç zor gelmiyor.
Öncelikle güvendiğiniz bir kasaptan temizlenmiş işkembeyi alıyorsunuz.

Ben tabi önce bol bol sıcak suyla yıkıyorum.Sonra düdüklüde 15-20 dakika haşlıyorum ve o ilk suyu atıyorum.Şimdi siz diyeceksiniz ki en vitaminli suyunu atıyorsun.Evet öyle oluyor ama daha kokusuz bir çorba oluyor.
Sonra yeniden yıkayıp temiz suyla düdüklüye koyup bir 20-25 dakika daha haşlıyorum.Burası tabi size kalmış, bazen daha çabuk sürüyor, bazen de daha uzun sürebiliyor pişmesi.İşkembeye göre değişiyor yaniii.

Suyunu biraz sonra çorba için kullanıcaz zaten, işkembeyi de soğutup minik minik doğruyoruz, ben biraz büyük parçalış severim ama.


Başka bir tencereye bir kaşık tereyağını iki kaşık unla kuruyoruz, sonrasında işkembenin suyunu koyup karıştıra karıştıra kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz.İşkembe parçalarını da koyup pişiriyoruz.

İk-üç diş sarımsağı biraz tuzla dövüp çorbaya ekliyoruz.
Tuz karabiber sizin zevkinize kamış.
En son olarak da limon ya da sirke koyuyoruz.Ben sirke sevmem o yüzden bir limonun suyunu koyuyorum.Bir taşım daha kaynatıp ocaktan alıyorum.
Sonrasında missssler gibi çorbamız hazır!

8 yorum:

  1. ohh iskembe cekti canim simdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak sen de işkembeseverlerdensin!!!

      Sil
  2. bende sakatat severim ama işkembeyi değil :(((
    sadece kokoreç yerim oooh mis gibi pul biber ve kekik eşliğinde :))
    ama işkembeye katlanamam ne kokusuna ne görüntüüsne...
    istemiyom canım senin olsun...
    afiyetle ye ama bensiz :((
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...
    mutlu hafta sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım ama ben baştan uyardım:)))))
      Anlıyorum sevmemeni...
      olsun ben yirim!

      Sil
  3. ben bir de işkembeye soğan ekliyorum. kayınvalidemden öğrendim böyle yapmasını ama bu kadar yakışacağı aklıma gelmezdi bir daha da böyle denemelisin. afiyet olsun sana. ben de işkembesever biriyimdir hem de sıkı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo süper, zaten ben soğan da severim, bir sonraki sefere öyle yapıcam canım:))
      sevgiler kocaman!

      Sil
  4. aç kapıyı geldim güzelim
    anam ellerine sağlık;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin anacım:)))
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...