4 Haziran 2012 Pazartesi

Kabak Çiçeği Dolması

işte meşhur kabak çiçeği bu oluyor, rengi şahane!
Buraların bir numaralı lezzetidir; keza benim de öyle...Yaz gelmeye başladığında benim için en güzel şey kabak çiçeği dolmasıdır.Annem de yeri geldiğinde kendi yapar gönderir, yeri geldiğinde de kabak çiçeklerini hemen toplayıp gönderir.Bu kez de kardeşimle göndermiş.Hemen dolmayı yapmak gerekiyor çünkü çok dayanmaz.Ben de geçtim hemen başına...
Bakalım becerebilecek miyim tarif etmesini....
Efenim her zamanki dolma harcınızı hazırlayın.Ben göz kararı pirinci ıslatıyorum bir süre.Sonra da soğan, domates, taze nane, kekik doğrayıp, domates salçası ve zeytin yağıyla dolmanın harcını hazırlıyorum.Bu kısım zaten sizin damak tadınıza kalmış...

malzemeler

sıcak suda bekletilmiş pirinç

birazcık da yaprak sardım bu vesileyle

E tabi kabak çiçeğine ihtiyacımız olacak.Ege'deyseniz pazarları erkenden görebilirsiniz, özellikle köyden gelen teyzeler getiriyorlar buralarda.Sizin şansınıza kalmış...
 Sonrası da resimlerle anlatayım:)))


içi böyle görünüyor
itinayla içlerini dolduruyorum
dağınık çalışmışım mazur görün!
Güzel güzel dizildiler

biraz sıcak suyla kısık ateşte piştiler...Sonuç işte bu!
Ben yaptım!Atomu parçalamış kadar oldum...

8 yorum:

  1. şöyle bir dolma yiyemedim ömrü hayatımda, nasıl güzel bir şeydişr yawwww.. pek güzel olmuş, çok güzel olmuş... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay dillerine sağlık güzelim, ne sevindim yaa, getirilecek götürülecek birşey de değil ki anacım:)))

      Sil
  2. bayılırım ,ellerine sağlık tez zamanda yapmalıyım bende:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap canım ya, yoksa zamanı hemen geçiveriyor, doyamıyorsun da zaten:)))
      sevgiler!

      Sil
  3. bayılırım ölürüm ben buna
    patlayana kadar yer sonrada mide fesatı geçiririm :)))

    ellerine sağlık harika görünüror

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgisini bu kadar güzel gösteren bir sen varsın güzelim, bir de ben:)))
      Bursadayken annemden tek istediğim bu olurdu.burnumdan çıkana kadar yemek isterim...
      Artık iş başa düşüyor, yapım-üretim aşamasına geçtik.Ondan sonra tüketime geçebiliyoruz.Allahtan birazını dondurucuya istifledim.Kriz anında kullanılmak üzere:)
      Çok teşekkürler tatlım, sevgiler!

      Sil
  4. eline sağlık cnm, çok güzel bir tarif ve çiçekler de çok güzel yemeye kıyamam :)
    ilk kez gördüm bunu eminim çok lezzetli yapmışsındır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi buralara özgü bir yemektir ondan duymamışsındır.Tabi ağız tadı kişiden kişiye değişir ama şöyle söyleyeyim ben benim yaptığım dolmayı yeri yani:))çok seviyorum ya...
      güzel sözlerin için ayrıca teşekkürler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...