16 Haziran 2012 Cumartesi

Özlem'in eline geçen bir kısım vişnenin akibeti

Annem 30 yaşına gelmiş yavrusunu beslemeye devam ediyor, geçen gün kardeşim elinde koca bir yoğurt kutusuyla geldi, içinde vişne var, ben diyeyim size 2 kilo kadar var...
Vişne yemeyle tüketilecek bir şey değil sonuçtaaaa..Bir şekilde tüketmek lazım ama nasıl?
Efenimmmm şıklarımız:
1, Reçel ya da marmelat yapılabilir.
Evet ama şöyle de bir durum var biz kahvaltıda çok reçel tüketen bir ev değiliz...

2, Çekirdeklerini çıkartıp dondurucuya konulabilir, sonra pastalarda kullanılabilir..
Evet yapılası bir durum ama 2 kilo vişne de koyamam herhalde...

3, Acele eve misafir çağırıp herşeyi vişneli yaparım.
Yok bu şık olmadı zaten.

4, Vişne suyu hazırlarım...
Evet bak bu güzel olur dedim, soğuk soğuk içeriz hem de...

Özlem sıvadı kollarını ve geçti işin başına...
Önce bir güzel yıkadım ve çekirdeklerini çıkardım.
(Bu kısım biraz kirli olduğu için fotografımız yok ben ve vişnelerin)


Sonra şekere yatırdım, aynı reçel yapar gibi..Tabi fışnalar da yumuşadı, suyunu saldı.Yola geldiler yani.
Sonra da hiç su koymadan kaynattım.Dünyanın en güzel renkli suyu çıktı sanırım.


Soğuduktan sonra da süzdüm bir güzel.
Şu an buzdolabında sulandıra sulandıra içiyoruz.


Vişne parçalarını da atmadım.Yoğurtla karıştırdım şahane bir meyveli yoğurdum oldu.Hasan'la bana da ikram oldu, afiyetle yedik.




4 yorum:

  1. harika değerlendirmişsin 1 taşla 3-4 kuş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yaaa, serin serin içiyoruz, çok iyi oldu yani.
      öpüyorum kocaman!

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. yavrum ben bu işi pek tuttum, en kısa zamanda şeftali suyu da yapıcam...özo iş başında.
      Sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...