4 Temmuz 2012 Çarşamba

Bamya sevenlerden misiniz?

Ben kesinlikle sevenlerdenim.Hatta annemle ben ufacık bamyaları değil de kocaman olanları daha çok severiz...
Geçenlerde annem sezonun ilk bamyalarından verdi biraz.
Ege zaten sevmez ama ben ayıla bayıla yerim.

Bamyaları önce yıkıyoruz, sonra saplarını temizliyoruz.
Soğanları yağda azıcık öldürüp bol domates ekliyoruz.Üzerine de bamyaları.Tuz karabiberse cabası.
Koruk ekşisi de olsa muhteşem olurdu.
Etle de pişirebilir , ben etsiz daha çok seviyorum.Etsiz ve bol domatesli.Ama bamya etsizse ben biraz limon suyu gezdiriyorum..

Sonra da afiyet olsun demek kalıyor geriye.



12 yorum:

  1. oooo canım benim bamya yemeğin harika görünüyor...
    ekmeğimi alıp geliyorum...
    sen tabağımı hazırla :))
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel hayatım:))))
      Bunu böyle ekmeği bandıra bandıra yemek lazım, değil mi?
      Sağolasın canım:)
      sevgiler!

      Sil
  2. inanırmısın bende dün yaptım ama fotoğraf çekmeyi unutmuşum
    yoksa pişti olcaktık şekerim;)
    biz giritliler böyle sebzelere otlara bayılırız
    ellerine sağlık güzelim
    bağırsaklar işbaşınaaaaaaa;)))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, valla şaşırmazdım güzelim,bayaa benzeşiyoruz vesselam.
      Eee bizim soframızın baştacıdır onlar, onlarsız öğün olmaz bizde de:))))
      Kocaman öpücükler, sevgiler güzelim!

      Sil
  3. bayılırım bayılırım :) hergün yerim o derece ellerine sağlık tatlım akşama yapsam mı ne :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOooooo bamyacılar birleşelim :)))))
      Sağol canım, yap tabii, yazın tam mevsiminde yemeyecez de ne zaman yapıp yiyecez bamyamızı:)))
      Kolay gelsin canım, afiyet de olsun:)

      Sil
  4. Oooooo ben çok severim, bayılırım, sevilmez mi yaaa...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooo bamyacıyız hepimiz :))))Ne güzel!

      Sil
  5. eline sağlık..küpüne düşsem hayır demem o kadar sevrim. bak şimdi canım cekti :)
    bir püf nokta :) bamyaları pişirmeden 10 dakika limonlu suda bekletip, pişerken de limon dilimleri eklersen hem salyalı olmaz hemde daha lezzetli olur

    afiyet olsun


    ---
    mugeninlistesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol güzelim.Bamyacığımın yazık çok yemeği olmaz, kızartası, kavurması, haşlaması yoktur ama seveni varmış, ne güzel!
      Aslı koruk suyuyla yapmak sanırım ama o olmayınca ben de senin dediğin gibi limon suyu katarak yapıyorum.Bir de salyalanmaması için önce yıkayıp sonra başını kesiyorum.Sonra da hemennnn tencereye :)))
      Sevgiler!

      Sil
  6. ağzım sılandı yaa, bende küçücüklerden severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim....Hem yağ az, domates bol, et hiç yok...Kalorisi de azıcıktır bunun:))))
      Seni görünce rapor verme hissi geliyor :)))
      Böyle şeyler yapalım, yiyelim, güzelleşelim :)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...