20 Temmuz 2012 Cuma

Milföyden tatlı çeşitlemesi

Milföyü herkes sever sanırım.Tamam yağlı, kalorili ama çok da lezzetli.
Ben de severim.Arada misafir gelince de yaparım.Pratiktir, çabuk hazırlanır, çabuk pişer, herkes sever.Daha ne olsun, değil mi?


Neyse genelde peynirle yaparım ama yemesi biraz sıkıntı yaratır.Hele çocuk misafirler onu ellerinde bir oraya bir buraya taşırken her yer kırıntı içinde kalır.


İşte bu sıkıntıdan milföylerin boyutunu küçültüyorum ben.Her yaprağı dörde bölüyorum.Yaparken biraz uğraştırıyor ama yerken acayip keyifli ve pratik.

 Kışın elma-ceviz-tarçınla iç harç yapıp onunla hazırlarım, elmalı tart gibi oluyor.Şimdi ise tahin-cevizle iç harç hazırladım.Çikolatayla da yapılabilir.

İç harcı koyup mantı gibi kapatıyorum.
Sonra da aynen fırına

Çıkarınca da üzerine pudra şekeri
ÇAyın yanında müthiş oluyor:))))
Bu arada herkese hayırlı Ramazanlar!

12 yorum:

  1. cnm benim yine neler neler yapmışsın yine. elceğizine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol yavrum, dilceğizine sağlık!

      Sil
  2. o çıtır çıtırlığa bayılıyorum iştee :) eline sağlık canım tatlısını da tuzlusunu da yerim milföyün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de, ağızda kırılıyor ya:)))Durup durup yerim ben:)))

      Sil
  3. ne güzel bir fikir olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol hayatım, hem pratik, hem hızlı hem de lezzetli:)))3ü bir arada:)

      Sil
  4. canım bu tatlılar çok şeker olmuş...
    bayıldım bu tarife....
    milföyü kim sevmez ki :))
    yazdım bir köşeye...
    ellerine sağlık...
    hayırlı ramazanlar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi canım ya, her zaman dondurucuda bulunur bir paket evlerde, ne olur ne olmaz diye:))))
      Teşekkürler yorumların için de:)))
      Sen kim bilir neler neler yaparsın?
      Öptüm, size de bol bereketli ramazanlar!

      Sil
  5. hımm valla süpermiş. acaba şeftali ile nasıl olur denesem mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya neden olmasın, Elmalı turta gibi olacağına şeftalili turta gibi olur, hatta kayısı gibi başka mevyelerle de yapılabilir:))))
      Güzel fikir canım,dene tabi, denersen nasıl yaptığını da sabırsızlıkla beklerim ama okumayı:))))
      kocaman sevgiler

      Sil
  6. Merhaba Ozax... Blogunda son bir saattir kayboldum resmen... Harikasın valla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba güzelim:))))
      çok sevindim şimdi:)Teşekkürler!
      Bunu saymam, hep beklerim
      :)))))
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...