3 Temmuz 2012 Salı

Misafir ağırlama seremonisi

Dayımlarla aynı şehirde oturuyoruz, hatta 15 dakika sürer yürüyerek.
İşte dayımlar yani bu kadar uzakta oturan dayımlar bize yani biz yeni evlenen yeğenine ancak 2 yılın sonunda oturmaya gelebildiler.
Öz dayım bu arada.
Biz her bayram ya da önemli olayda ziyaretlerine gittik halbuki.
Garip değil mi?
Her gördüklerinde gelicez dediler ama ancak geçen hafta içinde fırsat bulabildiler.
Çok fazla da kızmıyorum aslında ama insan gönül koyuyor yine de.

Neyse işte ben baya hazırlık yaptım onlar gelecek diye.Annemleri de çağırdım.Dayımın büyük oğlu nişanlı, ekimde düğünleri de var.Tabi nişanlısı da gelecek diye bekliyorum.
Ama sonuç beklediğim gibi olmadı.Annemler gelmedi.Kuzenin ve nişanlısı da gelmeyince hazırlıklarım bol geldi, fazla geldi.

Neyse en azından gelmiş oldular diyelim ve neler hazırladığıma geçelim.

Vişne suyu ile nisaştayla sos hazırladım

Yapmaktan ve yemekten bıkmayacağım cheesecake, bu kez vişne sosuyla
galeta unlu tatlının tabanı

Üzerine muhallebi döküldü

Yarım ay çarkıfelek kurabiye

Tabağım da böyleydi

Ayyy ben hiç tuzlu bir şey yapmamışım ya ayol....

10 yorum:

  1. evettttttt neden tuzlu bir şey yok kiiiiii....ben olsam bayılırıdım tatlıdan şeker... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç fark etmedim desem...Aslında milföyleri peynirli yapacaktım.Nasıl hangi arada derede, kafam nereye gitti anlamadım, o bile cevizli oldu.
      Yoğurtlu bir meze yapmak da aklımdaydı.Yoğurt suyunu bırakmasın diye en sona bıraktım ama aklımdan çıkmış gitmiş.tabakları verdikten sonra aklıma geldi...

      Sil
  2. bende geliyorum kaldı mı hala özelemim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef Senemcim...
      Hepsini itinayla tükettik.
      Zaten cheesecakei benim kazadr seven bir kardeşim var...
      Ama sana da yaparım ben :)))

      Sil
  3. canım dayınlar belkide biraz daha evine alış die hep oyalanmışlardır gelmek için
    2 senelik evli daha yeni evli sayılıyor büyüklerimiz arasında
    ellerine sağlık cheesecake in içi hazır mı?
    ben daha deneme fırsatı bulamadımda ondan soruorum güzelim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani dedim ya ben küçüğüm, öyle küsme falan olmaz da, insan istiyor sevdiklerini en azından ailesini yanında görmeyi.
      Cheesecakein altı biskuvi- burçak ve petibör karışık, süt ve tereyağıyla ıslattım.Peynir katmanını da ben yaptım.Genelde Cr.oetker'in hazır sosu var, toz halinde, o da çok başarıl ve pratik.acil zamanlarda hayat kurtarıyor.ama bu kez kendim yaptım.3 yumurta ile 1 sb. şekeri çırpıp 300 gr labne, 1 kutu krema ve 1 paket vanilya ile çırpıp kalıba koyuyorsun.150 derecede 45 dakika kadar pişiyor.
      Ama bu baya meşakkatli.Toz daha rahat oluyor.Tatları ise çok benziyor:)))
      kocaman öpüyorum.Denersen haberlerini bekliyorum.

      Sil
    2. tamam tatlım bende senin tarif gb yapıyorum ama madem tozu'da güzel
      tavsiyen üzerine denicem postun altına özlemin tavsiyesiyle yapılmıştır diede not düşücem buarada sosun rengine bayıldım ;))

      Sil
    3. Canım ya, inceliğin bu kadarı:)))düşünmen bile yeter.
      Tozu sadece sütle çıpıp labne ekliyorsun.Pişirmesi tarşırması yok.ben elimin altında bulundururum, acil misafir bastırması durumunda kullanmak üzere:)))
      her şey için teşekkürler:)

      Sil
  4. canım misafirlerin bu kadar çok tatlıyla şeker komasına girer :)))
    yoksa girdiler mi ? :))
    şaka kız şaka :)))
    ama bie tanede börek yapsaydın iyi olurdu :))
    ama tatlılar muhteşem görünüyor...
    ta burdan canım çekti yani...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))))))))
      son anda kurtardık :))))
      Yok canım ya, cheesecake çok tatlı değildi allahtan...
      Dedim ya, yapacağım yoğurtlu mezeyi son ana bıraktım ve unuttum sonrasında..
      Bu bana ders olsun:)))
      öpüyorum kocaman!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...