18 Temmuz 2012 Çarşamba

Salıları anne günüdür!

Haftasonlarını yazlıkta geçirdiğimiz için annemlere salıları gidiyoruz.Salı buranın pazarıdır, babamlar pazara geliyor, sonra hep beraber köye gidiyoruz.Ege de işten çıkınca geliyor, akşam yemeğini birlikte yiyip evimize geri dönüyoruz.İşte bizim salı programımız bu.

Annem sağolsun bu günü yeme-içme festivaline dönüştürüyor.O kadar çok şey yediriyor ki annem , yemek görecek yanımız kalmıyor!

kumru yavrusu

kedi yavrusu

civcivler

kumru yavruları anneleriyle, uçmayı yeni öğreniyorlar da!

Patlıcan balığı ( patlıcan dilimlerini mayalı hamura bulayıp yağda kızartma suretiyle yapılır, ayıla bayıla yenilir)

Karışık kızartma

Biber dolması sarmalar tadımlık!

etli nohut

meyvelerin şefi, şeftali

üzüm

üzüm iki gözüm!

anne tavuk!

Mike!


damdaki kedi

yuvasından etrafı seyreden kırlangıç kardeş
 Bundan sonrası da keşkek!

Keşkek bizim buraların baştacı, düğün yemeği hatta!

Aşure yapılan buğday ile aynı kiloda et ımıl ımıl ( yavaş yavaş) ateş üzerinde pişirilir.Annemler odun ateşinde yapıyor tabi, evde düdüklüde pişirilebilir.İçerisine arzu edilirse tereyağ ya da zeytin yağı da konulabilir.Tavuk eti de konulursa rengi beyaz olur, güzel olur.

Pişme işlemi bittikten sonra bu koca kaşıkla dövme işlemi başlar.

Düğünlerde köyün tüm erkekleri gelip, kocaman kazanlarda pişen keşkeği hazırlarlar hatta.

İyice dövülüp, ezildikten sonra salçalı sosla servis edilir.

14 yorum:

  1. biletimi aldım geliyorum cnm, ne güzel bi yer annenlerin evi. cici dostlar var bi sürü. kediler kuşlar, vs :) yemekler harika annen gene döktürmüş. yeteneğin annenden demek. afiyet olsun hepinize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehihh ehiii:)))
      köyde hayaın yarısı insansa diğer yarısı da kesinlikle hayvanlardır; bol bol sevdik de yedik de geldik:))
      kocaman sevgiler ve teşekkürler yorumların için de!

      Sil
  2. OHH BENDE GELİYORUM KIZLAR KİM TUTAR BENİ..
    ÇOK HOŞ CANIM SAYGI SEVGİ VE MUHABBETLE KAL.
    İKİ ANNENİDE ÖP BENİM İÇİN.
    ÖZLETME KENDİNİ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAnım ya, bu güzal sözlere daha ne denilebilir:)))))
      Tabi ki!
      Her zaman:))))
      kocaman sevgiler, öpücükler binlerce!

      Sil
  3. canım benim annen yine döktürmüş...
    gözüm gönlüm açıldı valla...
    aahh annelerin yaptığı yemekler başka bir lezzetli olur....
    tadına doyulmaz....
    annenin elleirne sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ne kadar haklısın, anneler yapınca yemeğin tadı bir ayrı oluyor:))))
      Kocaman sevgiler canım!
      yazan ellerin, söyleyen dillerin dert görmesin!

      Sil
  4. ANNELER BÖYLE OLUR
    KIYAMAM AMMA UĞRAŞMIŞ
    EMİNİM BÜYÜK BİR ZEVKLE YAPMIŞTIR HERBİRİNİ
    SEVGİYLE KALIN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdecim hani bebekken ağzına sokarlar ya yemeği; annem aynen o moddaydı, yedirmek istedi de istedi:)))
      Kocaman sevgiler!

      Sil
  5. Bir anne delisi olarak sevgiyle ve gülümseyerek okudum yazını..Resimler de harika.. Şu an da benimki de bahçeden domates börülce topluyor yarına yeriz artık :) Allah başımızdan eksik etmesin de hep böyle mutlu olalım..Sevgiler Özlemcim, annenin de ellerinden öperim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerimizzz,en değerlilerimiz değil mi?
      Annene de çok çok selamalr, sevgiler; başımızdan eksik olmasınlar hiç bir zaman.
      Hep pişirip pişirip yedirmeye çalışsınlar:)))))
      Kocaman sevgiler Simgecim!

      Sil
  6. bu patlıcan balıgının tam tarifi var mıdırr?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben yapmadım hiç ama annem hep yapıyor.Önce 3-4 patlıcanı ( genelde tombik olanları) kağıt inceliğinde boydan kesiyor.bunları tuzlayıp acısının gitmesini bekliyor.Sonra bir kapta un, su ve kuru mayayı karıştırıp akışkan bir hamur hazırlıyor ( Krep akışkanlığında) biraz bekliyor 1-2 saat.Hamur kabaıryor.Patlıcanları güzelce yıkayor.Tavada yağ kızdığında da patlıcan dilimlerini hamura bulayıp yağda kızartıyor.
      Ben daha ayrıntılı tarifini de yazarım en kısa zamanda güzelim:)))
      Sevgiler!

      Sil
  7. merhaba,

    valla beklerim zira inanılmaz güzel görünüyor..aslında bu haftasonu deneyebilirim bile.. bu arada o kadar güzel eğlenceli bir blogun var ki,,şu an bile en stressli anımda seni okumayı tercih ettim..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 saat derse girmiş ardından da 2 saat veli toplantısı yapmış birinin tüm yorgunluğunu birkaç cümle alabiliyormuş demek ki.O kadar mutlu oldum ki güzelim.Daha söyleyecek şey bulamıyorum.Çok mutlu ettin beni, sen de olasın:)))
      Ben en kısa zamanda patlıcan mevsimi geçmeden anneme kur yapmaya başlıyorum.
      Sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...