19 Temmuz 2012 Perşembe

Yağ-larım!

Yok ya!
Yani hafif yağlıyım ama bu yağlar o yağ değil!
Bunlar işe yarayıp yaramadığını bilmediğim, ama nedense saçıma, yüzüme, vücuduma sürdüğüm, bir ara acayip takık durumda olduğum ama şimdi o kadar da önemsemediğim yağlar.
İşte bunlar canım:

Teker teker incelemek gerekirse yani hangisini, niçin, nereme sürüyorum babında.
Şöyle ki:

 Bunlar tatlı badem yağı: Cildi yumuşatıp besliyor.Saç diplerine de masaj yaparak uygulanabilir, rahatlatıyor saçı ve besliyor.

Yazısı silinmiş olan çörek otu yağı:Saç diplerine masaj yaparak uygulanır, ben dökülemesin diye kullanıyorum.
 Kayısı çekirdeği yağı:Cilt yenileyici, nemlendirici.Kırışlar üzerinde bile olmulu etkisi varmış.Ama bu yağı sürdükten sonra güneşe çıkmamak gerekiyor, çil ya da leke yapıyormuş, sanırım.

Diğerini yazmak bile istemiyorum adında dolayı.Senelerce kendimi kandırdım o "yılan yağı" değil; "ylang yağıdır." diye ama üzerinde kocaman "snake" yazıyor işte; İngilizce bilmiyormuş gibi davransam?Ona bile gerek yok.Efendim bu lakırdının nedeni yılanlardan çok korkmam.Baya bayaa korkuyorum, sözünün geçmesi bile beni delirtebilirdi eskiden.Yine korkuyorum ama en azından ismini anabiliyorum bakın.Tvde felan görsem bağırır; gece de rüyalarıma girerdi.Sabah dudaklarım uçuklamış kalkardım.Efendim saç dökülmesini engellediğinden mütevvellit saçıma sürüyorum.Korkumu az da olsa yendim.

Çam terebentin yağı:Bir sürü yararı var ama ben saç dökülmesini engellemek için kullanıyorum.Kullandığım şampuanın içine bir kapak döküyorum.Çalkalayıp öyle kullanıyorum şampuanı.Çok ağır bir kokusu var ama.

Keten tohumu yağı:Bunu da saça masaj yaparak kullanıyorum, saçlarım dökülmesin diye.Sindirim üzerinde de etkiliymiş ama kullanmadım bilemem.


Bu kadar yağı sür saçlarına dökülmesin diye...Sonuç var mı?
Eh işte!

6 yorum:

  1. merhaba tatlım,
    bu yağları tanıtman çok faydalı oldu...
    bak sayende birşeyler öğrendik...
    bende bir zamanlar badem yağı kullanıyordum...
    saç diplerime sürerdim...
    saç dökülme sorunu için...
    ama şimdi farklı şeyler kullanıyorum...
    şu saç bakım krenleri falan...
    maske ve krem...
    çok faydasını gördüm...
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar canım sana da:)))
      Ben de işte çabalıyorum saçlarım dökülmesin diye, saçlarım için maske de kullanıyorum ama işte; külliyen bir çalışma içersindeyim, onlar da bana inat dökülme gayretindeler!
      :)))
      kocaman sevgiler!

      Sil
  2. peki saçları besleyen uzamasında az da olsa yardımcı olan tawsiye edebileceğin bir yağ war mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım uzatanını bilmiyorum ama besleme bakımından ceviz yağı,defne yağı, hint yağı, ısırgan yağı, susam yağı, badem yağı iyi geldiklerini bildiklerim.Bunların hepsini kullanmadım ama; susam, ısırgan ve badem yağını kullanmıştım.Sürüp,biraz bekletip yıkıyordum.Fark görüyorsun ama kullanınca.
      Saç dökülmesine iyi geldiği söylenenler ise yukarıda.
      Bir de saç uzattığını söyleyen Dax'ın bir vaseline benzeri kremi var.Dax Super ego gibi bir şey; bende de var hatta ama çok yağlı olduğu için pek kullanasım gelmiyor canım:)))
      sevgiler!

      Sil
  3. ohh kuzum o kadar yağ asıl saçı dökmeisn mi ne çok yağ varmış
    ben bi tek kakao yağı kullandım o da çatlaklara ii geliyormuş güya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma daha neler var, kakao yağı güzel bronzlaştırır diye biliyorum ben ama...Çatlaklar için başka şeyler de var...
      Ben okuyup araştırdıkça aldım, arada sırada kullansam çok güzel olacak ama:)))))))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...