17 Temmuz 2012 Salı

Yoğurt Tatlısı (?)

İsmi tam olarak bu mudur bilemedim şimdi.
Geçen hafta misafir gelecek diye yapmıştım bu şerbetli tatlıyı.Gerçi onlar da gelmedi ben de arkadaşıma götürdüm, hep beraber orda yedik.
Yapılışı da çok kolay, lezzetli de oluyor.Aklınızın kenarında bulunsun.
Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı irmik
100 gr kakao
1 su bardağı un
Kabartma tozu, vanilya

Yapılışı da basit.Yumurta ve şekerleri köpürene kadar çırpıyoruz.Sonra sıvı malzemeleri, en sonra da diğer malzemeleri çırpma kabına alıyoruz.

Harcımızı bir borcama döküp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişiriyoruz.(Tam bu aşamada araya gireyim.Tam şekerleri çırptım yumurtalarla bir de ne göreyim, kakao yok.Eeeee nasıl yapıcam bu tatlıyı diye düşünürken sıcak çikolata paketine gözüm takıldı.O yüzden benim tatlım ne beyaz oldu ne de kakao olmadığı için kara olabildi.Dip not olarak belirteyim)

O fırında pişerken 2 su bardağı su ile 1 su bardağı şekeri kaynatıyoruz.Tatlı seviyorsanız şeker miktarını arttırın.Ben çok ağdalı sevmem.

Fırındaki tatlımız 30-35 dakikada pişer.Fırından çıkıp ılıtın biraz.Daha sonra da sıcak şerbeti üzerine dökün.
Soğuduktan sonra buzdolabında bekletip servis yapın.


Son hali budur!
Afiyet Olsun!

8 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık
    bu tatlının kakaosuz halini ben irmik tatlısı diyerek yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım ben de öyle yapıyorum irmik tatlısını ama kakao konulunca ıslak kek gibi ne bileyim Brownie gibi oluyor, bir de öyle dene:)))
      sevgiler güzelim!

      Sil
  2. ama bu ttalı süpeeeeer görünüyor...
    artık benim içinde 1 dilim yersin...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı da güzel hayatım:)))kocaman öpüyorum!
      sevgiler!

      Sil
  3. Rahmetli anneannemin tatlısıdır,görünce duygulandım :) Ellerine sağlk canım seninki de harika olmuş. Kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Allahtan rahmet diliyorum anneannen için, mekanı cennet olsun.
      Onların yaptığı herşeyin tadı damağımızda kaldığını, söylesek yanlış olmaz herhalde:))))
      Teşekkür ederim yorumun için de!

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.tadıda muhteşemdir kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol güzelim, fena olmadı yaaa!:))))
      Şaka bir yana yendi bitti.Gerçi yazın çok şerbetli tatlı gitmiyor bu sıcaklarda ama severek yendi Allahtan!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...