28 Ağustos 2012 Salı

Annemden Topladım Geldim!

Dün sabah Ege beni annemlere bıraktı sabahtan.Annemler erişte yapacaklardı, eee yardım lazım.
Ben de Hızır misali yetiştim diyelim.
Erişteyi hazırladık, kestik vs. Yakın komşular, akrabalar da vardı; imece usulü yaptık, bitirdik işi.
Sonra da akşam yemeği için Ege geldi; yedik içtik, evimize döndük.
Elimiz kolumuz dolu döndük ama.Annem ne varsa doldurdu yine.Bugün pazara gitmem bile gerekmiyor o kadar ki.
Her şeyin orjinine, kaynağına yakın olmak muhteşem bir şey ama.Düşünmeden, endişelenmeden tüketiyoruz.
 Yaz demek incir demektir benim için:)))Allahtan anneannemlerin incir bahçeleri var, yeme de dur durabilirsen:)))))))))))))))
 Havası alınabilir saklama kabımda anneciğimin peynirleri var:))))Sabahları peynirli yumurta, Ege'Nin spesyali:))))
 Üzümmmm, çekirdeksiz, evimizin önünden:))))
 Tazecik biberler, itiraf edeyim ben biber-severim, her şeyle yerim!

 Bu meyvenin adı "naşi".Sonrasında uzun uzun yazıp anlatırım, başka bir posta artık.

 Acı biber, buna İzmir biberi de diyorlar sanırım.Bayılırım.

 Yaz demek aynı zamanda börülce de demek.Henüz yemelere doyamadım da.

 Tüysüz ve tüylüsüyle şeftali ve nektarin.

 Ee erişte yapılır da taze taze pişirilmez mi?Pişirilir, kalanı eve de getirilir.Bu kez peynirli ama.

 Haftasonu yapılmış, Özlem'e ayrılmış keşkek.Akşama ısıtılıp afiyetle yenecek.

 Muhteşem sulu domates.
Erikler...
Ve en sevdiklerimden kırmızı biber...Közlesem mi?Kızartsam mı?Salataya mı doğrasam?


EEE bana pazardan alacak bir şey kalmadı!

8 yorum:

  1. kızım sen gebertirim o börülce keşkek biber yemiş allahım sana geliyorummmm, pazara gidip ne yapıcaksın vallahii bayılırım önce keşkek börülce salatası bol limonlu, peşinden de buz gibi yemiş
    afiyet olsun ttalım

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaaaa biz burda cayır cayır yanarken senin püfür füfür yayla resimlerine bayıyoz yaaa, bir de suyun içindeki o serinliği görüyoz yaaa; buraların da bir güzelliği olsun anacım, değil mi?
      Akşam menümüz böyle olacak, imrendirmek gibi olmasın:))))
      Teşekkürler ederekten, sevgiler sunaraktan öpücüklerimi göndertiyorum:)))
      sağlıcakla

      Sil
  2. ah cnm ya çok güzel bunlar afiyet olsun size artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol hayatım!Afiyette kalırız inşallah!

      Sil
  3. wowwwwww hepsi süppperrrrrrr, ama ben naşi ne merak ettim, postu bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yepisyeni bir meyve "naşi", hemencecik yazmaya çalışıcam,söz:))))))
      Öpcükler!

      Sil
  4. canım ya ne güzel organik taze şeyler paylaştın...
    ordan bizede gönder biraz :)))
    komşuda pişer bize de düşer :)))
    isteyenin bir yüzü vermeyenin iki yüzü ........ :))) demişler ama...............
    napıyım zamanında öyle demişler.....
    bende diyorum artık :))

    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi, atalarımız demişler de boşuna mı demişler:))))
      keşke öyle bir imkan olsa...
      Bol bol yesek...
      Ama şu zamanda benimkisi büyük nimet, annemler köyde olmasa tüm maaşımızı bunları almaya verirdik herhalde, üstelik organik olduğundan da emin olmadan.
      Keşke herkes bu kadar şanslı olsa:))))
      Kucak dolusu sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...