23 Ağustos 2012 Perşembe

Bayramlık tatlım - Muhallebili Tel Kadayıfı

Evet anneme yaptığım şekerparenin tarifini yayınlamıştım.Tabi o anneye idi, kendi evimize de muhallebili tel kadayıf yapmayı düşündüm, planladım ve gerçekleştirdim.
Amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa öldüm bittim resmen.
Arefe günü idi, bir sıcak cumartesi günü.Oruç olan bendeniz, evi silip, süpürüp pir ü pak ettikten sonra, saat 14 civarında malzemelerimi bankonun üstüne sıraladım.
Kadayıfı alıp dondurucuya atmıştım çünkü daha rahat kırılıyormuş.
Netten aldığım tariflerde 250-300 gr kadayıf kullanın deniyordu, ben bol kepçe n'aptım?
Kocaaaa paketi, 500 grlık paketi başladım ufak ufak kesmeye.
Elimin altındaki ennnnnn büyük tencereyi koydum ocağa, ha keserim bitmez, ha parçalarım bitmezzzz.
Koca tencere doldu taştı resmen.Ama susuzluktan bi  gram kalmış aklıma gelmedi bunun çok olabileceği.
Tereyağını ve şekerini de koydum durmadan karıştırıyorum.Tam 1 saat kavurdum sözde ama renk hala beyaz, hadi kırık beyaz diyelim.
İşte bi gram kalmış aklım o an çalıştı, böldüm 3 tavaya; bu kez yakmamak için hepsini tek tek karıştırıyorum.Bittim bittim resmen.Ellerim kasıldı kaldı, parmaklarım su topladı, yanan yerlerden bahsetmiyorum bile...
En sonunda yani yarım saat sonra falan hepsini bitirdim.
Sıra muhallebisini yapmaya geldi, o kolaydı allahtan; hemen yapıp soğumaya bıraktım onu da.
Bu ölçülerle iki kocaman tepsi tatlı çıktı; biri yine annemlere gitti; arada kavruk kadayıfları kütür kütür yiyen Ege'nin mideye götürdükleri hariç tabiii.


İşte Tarifi:
250-300 gr tel kadayıf
150 gr. tereyağı
1 su bardağı şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz

Kadayıfı dondurucuya koyup öyle küçük küçük doğrarsanız rahat edersiniz.Yağ ve şekeri ekleyip kavuruyoruz, en son cevizi ekliyoruz.Sonrasında soğutuyoruz.

Muhallebi:
1 lt. süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
4 Türk kahvesi fincanı şeker
1 yumurta
1 paket vanilya

Malzemeleri bir güzel çırpıp ocağa koyup pişiriyoruz.En son vanilyayı ekliyoruz.Sonra bırakıyoruz soğusun.Soğuduktan sonra mikserle çırparsak çok güzel özleşiyor.Mikserle çırparken bir paket krem şanti de eklenebilir, tadı güzelleştirdiği kesin.

Geldik ikisini kombinlemeye.Kare/ dikdörtgen nasıl bir kabınız varsa alta kadayıfları yayıp üstüne muhallebiyi döküyoruz.En üste de bir kat daha kadayıf yaydık mı demeyin keyfimize...

Not: İnternet alemi sağolsun, bir yorumda okudum, şimdi bu kadayıflar biraz bekleyince yumuşuyor ya, en üst kattaki kadayıfları servis sırasında koyuyorlarmış.Böylece kıtır kıtır kalmaya devam ediyormuş.Zekice.Ben yapmadım ama sizin aklınızda bulunsun.


O kadar yorulduğuma değdi ama, döne dolaşa yiyoruz efenimmmmm.

2 yorum:

  1. ellerine sağlık özlemcim ne çok döktürdün sen bakımm bu aralar :D

    Bu tarifi bende duymuştum çok güzel oluyormuş denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, kendimi mutfağa verdim sanırım:)))))
      Evet lezzetine lafım yok, çok güzel oluyor da, biraz allengirli galiba:))))
      Öpüyorum, sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...