22 Ağustos 2012 Çarşamba

Bizim Şekerpare...

Gördüğüm ve okuduğum kadarıyla çokça şekerpare tarifi var, bazılarında irmik falan var mesela.
ben bu tarifi gazetelerin verdiğiyemek eklerinin birinde görmüştüm, liseye falan gidiyor olabilirim o zamanlar.
Taa o zamandan beri arada yaparız, annem özellikle çok sever.Geçen cumartesi gittiğimizde de yaptık, bayramda ikram edilir diye.
İşte bizim şekerpare...
2 Yumurta
1 paket eritilmiş margarin / tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 su bardağı un ( net tarifleri severim, alabildiğince un kavramı bana göre değil)
Süslemek için fındık, badem vs.
Üzerine 1 yumurta sarısı ( ben kalan yumurta beyazını da hamurun içine katıyorum)

Şerbeti içim:
3,5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
yarın limonun suyu
Not: Şerbet bu ölçüyle fazla oluyor genelde, ben 3'e 3 yapıyorum.Önceden kaynatmakta fayda var çünkü şerbet soğuk dökülüyor.Fırından çıkar çıkmaz soğutulmuş şerbeti döküyoruz.


Şekerpare hamurumuzu güzelce yoğuruyoruz.Küçük parçalar koparıp yuvarlıyoruz.Tepsiye koyup ortasına parmağımızla bastırmak luzümlü.O çukura fındık yerleştirebilirsiniz de, şerbet sonrası hindistan cevizi de koyabilirsiniz de.Neyse yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derece gayet uygun oluyor.Üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.O da yaklaşık 30-40 dakika sürüyor.Tabi süre size ve fırınınıza kalmış.
Çıkar çıkmaz da soğuk şerbetimizi döküyoruz.Cısssssssssssssssssss sesi de geliyor, ohhhhhhhhhhhh mis diyerek şerbetin çekmesini bekliyoruz.
Afiyetle!

8 yorum:

  1. Bende net tarifleri severim paylaşım için teşekkürler.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum:))))
      Umarım beğenirsiniz!

      Sil
  2. eline sağlık canım ayrıca geçmiş bayramını kutlarım. sevgiler özlemciğim mutlu günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol hayatım, senin de geçmiş bayram kutlu olsun:))))
      sevgiler!

      Sil
  3. Şekerpare lezzetli ve hafif bir tatlıdır. Elinize sağlık... Bu arada sade kahvede gördüm blogunu bana da beklerim. Sevgilerrr :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzelim uğradığın için:))))
      Bu vesileyle bloglarımızı görmüş olduk, mutlaka gelicem.
      Sevgiler, yine beklerim!

      Sil
  4. çok yenesi görünüyor bu tatlı Özlemcim:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, yendi bitti kül olduuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
      öptüm!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...