16 Ağustos 2012 Perşembe

Mantar sote ve mantar salatası!

Ben mantara bayılırım, herşeyine hem de.İlle de tavukla ya da etle pişirilmesi bile gerekmez, tek başına bile yerim!
Geçen nasıl canım çektiyse artık, aldım yarım kilo kültürlü mantarı, yarısını soteledim; yarısını da salata yapmak için ayırdım!
Mantar sote yapmak için:
Mantara, soğana, sarımsağa, bir-iki bibere ve azıcık da zeytinyağına ihtiyacımız var.Baharatlar ise size kalmış!
Önce mantarları yıkıyoruz(mantarları yıkamayıp, silen de var; orası size kalmış)
Mantarları istediğiniz gibi doğrayıp tavaya atıyorsunuz.(Tavalarımı seramik olanlarla değiştiriyordum, biliyorsunuz.Ama bir Wok tavam var ki, çok işime yarıyor; henüz ondan vazgeçemedim.)
Mantarlar suyunu çekene kadar pişirip sonra yağını ekliyorsunuz.En sonunda soğan, sarımsak, biber ve baharatları da ekleyip soteliyoruz.


Afiyetle yemesi ise en eğlenceli yeri.

Mantar salatası için de biraz ayırmıştım, onları suda haşlıyoruz.Sonra en sevdiğiniz salata malzameleriyle birlikte doğrayıp, limonlu-zeytin yağlı sosla servis ediyoruz!


Onun resmi yok, artık!

6 yorum:

  1. İade- i ziyarete geldim ama yatılı misafir kaldım, itirazın yoksa :) Blogunu kolaçan ettim ; Geziler, alışverişler, filmler çok güzel de mantarlı soteye takılıp kaldım ( malum Ramazan ). Elerine, gönlüne sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek arkadaşım, hoş gelmişsin, sefalar getirmişsin:))))
      Mantarı sevmemek olur mu, bak ben yanında tavuğa falan gerek görmüyorum :)))
      Güzel yorumun için çok çok teşekkürler:)))
      sevgiler!

      Sil
  2. mantara bende bayılıyorum çok çok seviyorum :)
    canım blgumu yeni açtım senide beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen iade-i ziyarete geleyimdir o zaman:)))
      Sevgiler!

      Sil
  3. mantar soteye bayılırımm ben :D
    ellerine sağlık özlemcimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet değil mi?Tek başına bile çokkkk lezzetli:))))
      Öptüm canım!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...