31 Ağustos 2012 Cuma

Ovkkkma!

Ya da avukma.
Ya da avkkma.
Ya da ovukma.
Adı ne olursa, ya da nasıl söylenirse söylensin tadı şahanedir.
Yazın favori atıştırmalığımdır.Hatta sabah uzun kahvaltılarda zevkle yenir; misafirlere ikram etseniz hepsi de çok beğenir.
İşte bu şahane salatamsıyı nasıl yapıyoruz'a gelelim biz en iyisi.

Lazım gerekenler:
Domates, salatalık ( ya da acur), biber, soğan, dereotu, maydanoz, zeytinyağı, çökelek, tuz, karabiber

Malzemelerin miktarı size kalmış, ne kadar isterseniz o kadar.

Nasıl yapıyoruz'a gelirsek:
Domates, biber, salatalık, soğan ve yeşillikleri ince ince, küçük küçük doğruyoruz.Üzerine keyfimizce çökelek peynirini serpiyoruz.Ben içine biraz da beyaz peynir ufaladım.Tuz karabiber ve zeytinyağı serpintisiyle bitiriyoruz avukmamızı.

Karıştırın ve servis edin, afiyet bal şeker olsun!

4 yorum:

  1. Çok sık yaptığım bir salatadır ama adını sizden öğrendim. Öğrenmenin yaşı yokmuş lafı doğruymuş.:)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, babaannem çok sever, dedem de; büyükler avukma avukma diye söyleyince dilimize öyle yerleşiyor.Başka bir adı var mı ben de bilmiyorum, varsa da dediğiniz gibi öğrenmenin yaşı olmaz.
      Teşekkürler!

      Sil
  2. offff nasıl iştah açıcı bir şey bu yawwww, yutkunuyorummmmmmmm.... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anacım bundan kolay ne var, aç buzdolabını çıkar iki biber birer tane de domates salatalık; kıy biç, üzerine peynir; karıştır.Al sana avukma:))))
      Ben okuldam aç gelince önce bunu yapıp, yiyip sonra işimin başına geçiyorum:))))
      Yapıver de yiyiyer de kulaklarım çınlasın!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...