9 Ağustos 2012 Perşembe

Tatilden... Bölüm 2- Zonguldak

İşte Zonguldak!
Ege anne tarafından Zonguldaklı.Hatta anneannemiz ve teyzemiz hala orda yaşıyor.Ege'nin çocukluğuyla ilgili çok güzel anıları var orda, çünkü her yaz tatilinde giderlermiş oraya, kuzenleriyle birlikte paşalar gibi eğlenirlermiş, el üstünde tutulurlar, gönüllerince yaşarlarmış...
Olayı masala bağlamak gerekirse, bir zamana sonra büyümüşler, hepsi iş güç sahibi olmuş; uzun süre gidememişler.Gel zaman git zaman eskiyi anlata anlata artık Zonguldak'a gitmenin zamanının geldiğini düşünmüşler.
Çeken Ege, çekilen biz seferiler:))
Ben ve Ege'den başka Ezgi de bizleydi, sonradan etkili ikna politikaları sonucunda kuzen klasmanından Kayhan da bizimle geldi.Müthiş eğlenceli bir yolculuk geçirdik.Otobüsle gitmeyi tercih ettik çünkü Ege kafası rahat gitmek istedi.Direksiyonda olunca o rahatlık olmuyor takdir edersiniz ki.
Banzin istasyonu temalı çekimimiz:)

Cuma akşamı yola çıktık, 12 saat sonra o meşhur Zonguldak'taydık.Önce teyzemlere gittik.Düğünden beri ilk kez görüyorum ama hiç yabancılık çekmedim, tatlı insanlar vesselam.Kadıncağız nerdeyse mutfaktan çıkmadı.Çok etkili bir yeme performansı geçirdik bu bir hafta boyunca.Bir yedik bir de gezdik zaten.
İlk gün uykusuzluğa ve benim şişen dombili ayaklarıma karşın AVM gezmesine gittik.Demirpark'a.Hatta ordaki Batik'i çok beğendiğimiz için olsa gerek 4-5 kere daha uğradık sonradan.

Demirpark'a gitmece..
Ege ön bilgilendirmede havanın çok güzel olacağını hatta serin olacağını söylemişti.Ama malesef orası da küresel ısınmış valla.Yağmur falan da yağmadı, sadece bir gün hava kapalıydı.Demek ki Karadeniz iklimi de değişmiş arkadaş!

Kayalıklar bakıp ürkmece
Zonguldak maceramızı da bölerek anlatma taraftarıyım.Önce ilk günden bahsedelim.Bizimkilerin çok anısı var burda ama benim ilk Karadeniz gezim bu.Bir Egeli olarak baya farklı da geldi tabi, yükseklik, merdivenler, eğim...Düz ovaya alışmış gözlerime değişik  geldi doğal olarak.Karadeniz hakikaten hırçın bir deniz, korkutuyor insanı.Denize girmedim tabi; o kayalıklar, dalgalar hiç bana göre değil.

Denize bakıp uzaklara dalıp poz vermece!

Karadeniz!

Aşağısı kayalık!



Makine eğik değil, hayır.Eğim böyle.İnsanlar park etmiş arabalarını biz  ise şaşırdık bayaa!
Teyzemizin evinin balkonundan denizi görmece
Nefis ıspanaklı pasta!

Kayhan için Paşamel soslu patates, arada parşomen soslu da oldu.Adı ne olursa olsun enfesti!

Bu da bir meyve.Adı taflan imiş.İlk kez duydum ve tattım.Buruk bir tadı var ama aslında tatsız.Ne ekşi ne tatlı.Ama denedim yine de.
Devamı gelecek!

8 yorum:

  1. zonguldak güzel bir yer....
    biizm de akrabalarımız var orda :))
    öpüldün tatlım....
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, dediğin gibi güzelmiş:))))
      Sevgiler, kocaman!

      Sil
  2. ilk yorum benden gelsin mi!
    Harika biryer, doğası manzarası hatta muhtemelen havası(resmen görüntüye yansımış o ferahlık) muazzam görünüyor,
    Birde o ıspanaklı pastayı görünce pek özendim ben yahu... :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelim aynen dediğin gibiydi....Gitmek görmek lazımmış mutlaka:)))
      Ispanaklı pasta için söylenecek çok şey de yok aslında, müthişti:)))
      Öpüyorum!

      Sil
  3. cnm ya ne iyi etmişsin. Zonguldak çok güzeldir. annem orda doğmuş. bende üniversiteyi orda okudum. çok anılarım oldu orada. denizi, ormanı, insanları çok güzeldir. ah ahh. özlemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaaaaa tesadüfe bak şimdi sen:))))Gerçekten de güzeldi her şey:)))
      öptüm!

      Sil
  4. İyi geldi valla Resimler Adaşım :)
    Karadenizli biri olarak hasret giderdim biraz :)

    Güzeldir ya Karadeniz dağı, taşı ve yaylasıyla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım valla güzelmiş, bambaşka bir yermiş...Nasıl beğenilmez?
      Karadenizlisin de demek:)))ne güzel!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...