17 Eylül 2012 Pazartesi

Çikotoplar!

Ben bi misafir ağırlamayagöreyim, günlerce anlatır dururum herhalde, geçenlerde arkadaşlarım geldiğinde yaptıklarımı şöyle bir dillendireyim.Bu tarif çok kolay, canınız sıkıldığında 10 dakikada yaparsınız, yemesi de oldukça eğlenceli, tadı şahane.Bu tarifi ben Şirin tarifler blogundan almıştım.Orjinal tarif burda:))))


Ben genelde tarifleri birebir uygulayamam ama.Mutlaka bir değişiklik olur orjinaliyle.Örneğin tarifte 250 gr. kakaolu bisküvi deniyor, benim elimdeki paket 175 grlıkmış.O yüzden 1 su bardağı süt koyamadım, azar azar ekleyerek kıvamını bulmaya çalıştım.Orjinainden farklı olarak da içine bir kaşık tereyağ,kuru kayısı, hurma ve damla çikolata da koydum.Tabi siz de ne isterseniz koyabilirsiniz.
Tarif şöyle:
250 gr kakaolu petibör
1 su bardağı süt
1 su bardağı ceviz, fındık
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı şeker
Üzeri için hindistan cevizi
İsterseniz kuru meyveler(kayısı, hurma, üzüm) ya da damla çikolata


Yapımı da basit.Rondoda petibör ve cevizleri un ufak ediyorsunuz, üzerine kakao, şeker ve sütü ekleyip yoğuruyorsunuz.İstediğiniz ilavelerden sonra yuvarlayıp hindistan cevizine buluyorsunuz.Buzdolabında 1-2 saat bekledi mi, demeyin keyfinize....
Afiyet ola.



Bu arada bugün okulun ilk günüydü, tam bir keşmekeşin ortasındaydık bugün.Her şey de ters gitti, ders programından, girmek istediğim sınıflara kadar herşey ters gitti, istediğim gibi değildi yani.26 saat ders de bünyede şok etkisi yaptı zaten.Neyse bakıcaz artık, bundan kötüsü olmaz inşallah dileyerek bitireyim yazımı.
Bekleyip görücez artık.

12 yorum:

  1. ellerine sağlık hayatım gel beni ye der gibi duruyolar valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walla canım, bu kadar kolay yapılan bir şey için fazlaca lezzetli, yapılasııııııı!

      Sil
  2. mmmmm çok lezzetli duruyorlar, ellerine sağlık:) bu arada yeni eğitim-öğretim yılınız hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol güzelim, umarım öyle olur:))))

      Sil
  3. canım ya o karışıklık her sene başı oluyor zannımca, en hayırlısı ve istediğin gibi olsun inşallah...toplardan hepsini aldım... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, haklısın da, burnunun dibinde olunca kayıtsız kalamıyorsun.Bir de müdür yardımcısı laf etmiş öğretmenler derse girmiyor diye; sen sınıfları, listeleri hazırladın mı da ben derse girmiyorum.Sınıf belli değil, öğrenci listesi yok, yer yok; ben nerde gireyim derse?
      Hepsi senin olsun çikoların:))))
      Öptüm!

      Sil
  4. ellerine sağlık tatlım...
    tarifimi beğenip uygulamana ve içine değişik şeyler katmana sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaşa, varol, sağol:))))
      Çok öpüyorum!

      Sil
  5. çok lezzetli oluyor bizdede zevkle ve itina ile tüketilir
    eellerine sağlık kuvvet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. itiraf edeyim ben zor sanıyordum da...

      Sil
  6. çok güzel ve pratik görünüyor ilk fırsatta deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merakla bekliyorum o zaman, emin ol beğeneceksin:))))
      sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...