23 Eylül 2012 Pazar

Naşi - Asya Armudu

Ben bir de naşi yazısı yazacaktım, değil mi?Ne kadar çabuk geçmiş zaman, fotoğraflamayı akıl edebilmişim ama.İşte bu güzel meyveyi sizlere anlatayım, faydalarını da tabiii.
Efendim meyvemizin adı NAŞİ ya da Asya armudu.


Dışarıdan bakıldığında elmaya benziyor değil mi?Evet aynı elma gibi.Doğu Asya menşeili bir meyve.Kore, Çin, Japonyalarda meşhur kendisi,Bizim topraklara yeni yeni geliyor.İzmir'de yetiştiriliyor bile.


Kendisi aslında armuta daha yakın, özellikle kestiğinizde aynı armut gibi hatta daha sulusu diyebiliriz.


Bu kadar da değil elbet. Hasat edildikten sonra uzun süre renklerini korurlar ve uygun soğutma uygulandığında çok uzun süre tazeliğini kaybetmezler.


Bu arada Naşi Japonca'da armut anlamına geliyormuş.( yanlışım yoktur umarım, bana öyle söylendi)


Kestiğinizde aynı armut kokusu alıyorsunuz, zaten yüzeyi de öyle.


Şimdi gelelim naşinin faydalarına.Gerçi hangi meyve tamamen faydası ki!

Kanı nötralize eder ve kan sağlığı korur. Sizi kanserden uzak tutar. Hatta araştırmışlar ve düzenli olarak yemeklerden sonra tüketilen naşinin, sigara veya aşırı dumanla vücuda giren kanserojen maddelerin vücuttan atılmasını hızlandırdığını ortaya çıkarmışlar.Şöyle ki kebap tarzı bir yemekten sonra yenilen naşinin etkisi ile, atılan idrarda kansere neden olan maddeler normal değerlerden 5 kat fazla ölçülmüştür.


Bu meyveyi şöyle tarif edebiliriz aslında "elma görünümlü dut tadında sulu armut"

6 yorum:

  1. Allah Allah neler varmış ya, ben ilk defa duydum bacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrudur bacım, ben de ilk kez bu sene gördüm yedim.Ama sonra dikkatli bakınca pazarda da gördüm bir tezgahta, demek biliniyormuş!

      Sil
  2. ben bu armudu biliyorum :)))
    çok güzel :))
    köyde dedemin bahçesinde var...
    en sevdiğim armuttur...
    şeker gibi tatlı........
    afiyet olsun canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bilmene çok sevindim, dediğin gibi güzel bir meyve naşi:))))
      Öpüyorum!

      Sil
  3. oh kuzum ellerine kalemine sağlık.
    faydasız hiçbirşey yaratılmamış.
    aldım canım tek başına yeme :))
    özledim seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kzuzcum bol bol koydum zaten, hepsi senin olsun:))))
      Kocaman öpüyorum, sevgiler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...