19 Eylül 2012 Çarşamba

Şeftali soslu irmik tatlısı

İrmik tatlısının başka bir yorumu, tarif Gözde'den.O irmik güzeli demiş adına ve benim yaptığımdan birazcık farklı.Ama Gözde'nin tarifi burda.

Gelelim benimkine:

Klasik İrmik tatlısı yaparken kullandığımız malzemelerle başlıyoruz.
1 litre süt
8 yemek kaşığı irmik
12 yemek kaşığı şeker (çok tatlı olmasın diye ben 10 kaşık koydum)
1 paket vanilya

Yarım paket Eti Burçak

1 paket krem şanti
1 çay bardağı süt

1 paket labne

üzeri için istediğiniz kadar meyve
2 su bardağı su
3 yemek kaşığı şeker ( meyve tatlı bir meyveyse şekere gerek olmuyor)
2-3 yemek kaşığı mısırı nişastası

-Şimdi bu malzemeleri( süt-irmik-şeker-vanilya) güzelce karıştırıp pişiriyoruz.Sonra yarısını bir kaba koyup ayırıyoruz.Kalan diğer yarısına da Yarım paket Eti burçak bisküviyle karıştırıp borcama döküyoruz.
Ayırdığımız tatlı soğuyunca krem şantiyi bir çay bardağı sütle çırpıp tatlıya ekliyoruz, en sonunda da labneyi ekleyip mikserle çırpıyoruz.
Bu karışımı borcama irmik tatlımızın üzerine döküyoruz.

Artık son olarak da meyveli sosumuzu hazırlayıp en üste döküyoruz ve buzdalabında donmasını bekliyoruz.
Afiyet olsun!




12 yorum:

  1. görüntü enfes...
    eminim tadı da çok lezzetlidir...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canım senden bunları duymakkkkkk.....
      Çok tatlısın, şekersin.....
      Öptüm!

      Sil
  2. Nefis ve leziz görünüyor....
    Size afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sağlıcakla kalın!

      Sil
  3. ya ozax oldu mu bu, zaten karnım aç, muhteşem gözüküyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmadı mı?ayyyy netcez şimdi?Keşke hepsini yemeseydim:)))))))))))
      Öpüyorum, teşekkürler!

      Sil
  4. MERHABALAR
    YAPIP YEMEK İÇİN SABIRSIZLANIYORUM DOĞRUSU
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    GÖRÜNTÜSÜNDEN NE KADAR LEZZETLİ OLDUĞU BELLİ
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel sözleriniz için. İrmik sevenler için çok farklı ama muhteşem bir tatlı.
      Denedikten sonraki yorumlarınızı da ayrıca merak ediyorum.
      Sağlıcakla kalın:))))

      Sil
  5. ohh yağlı ballı;)
    ellerine sağlık özlem
    valla helal olsun hem çalışmaya başladın
    hem böyle mutfakla içiçesin
    maşallah beceriklisin tebrikler valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin bu tarifi ben değiştire değiştire yapıp duruyorum ve sevmeyen yok, İrmik tatlısı sevmeyenler bile tariflerini aldı.Sen sağol yani fikir muhteşemdi.
      Takibineyim.
      Çok şımarırım ama bu güzel sözlerden sonra bennnnnnnnnnnnnnnn!
      Teşekkürler!

      Sil
  6. Hem görüntü çok güzel, hem de çok güzel anlatmışsınız. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden bunları duymak çok güzel.Tekrar tekrar teşekkür ederim.
      Sağlıcakla kalın!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...