19 Eylül 2012 Çarşamba

Yazmazsam çatlarım!

Malum okullar açıldı.Bugün 3. gününmüzü de bitirdik, bitirdik bitirmesine de bu seneden nefret ettim.Bu dönemden nefret ettim.8 senedir ilk kez kendimi okullar açıldı diye güdüleyemiyorum.İlk kez içimde olumlu hiç bir his yok, ilk kez günler uzuyor, geçmek bilmiyor.İlk kez sinirlerim doruk noktasında.
Bu sene uzun olacak besbellli.
Bu sene benim sinirlerim için zorlayıcı geçecek belli.
Biz okulda 5 edebiyatçıyız.Güzel bir şey bu, sıkıntı yok yani.İki bey, üç kadınız.Hepimize ortalama 26 saat ders düşüyor.Sıkıntı yok, dönem başında da oturur anlaşırız, kim hangi sınıfı istiyor diye.Genellikle yeni gelen 9lardan başlar, eskiler bildikleri sınıfla devam etmek isterler.İlk sene ben de 9lardan başladım, geçen sene de tüm 10ları aldım.Bu sene isteğim de 11 sınıf oldukları için yine onlarla devam etmekti.İdareye verdik istediklerimizi.
Buraya kadar sorun yok.Hatta müdür yardımcısı sordu, programla ilgili istediğiniz şey var mı diye.Ben de dedim ki " Bir gün boş olsa iyi hocam ama en azından yarım gün boş olsa, iyidir".
Pazartesi programı elime ilk aldığımda dumurdum.
Boş günüm yok, yarım günüm dahi yok; pazartesi, perşembe ve cuma 8 saat okuldayım ve pencereler var, salı, çarşamba ise 5. saat dersim başlıyor sonrasında hemen öğle arası var.
Ne var bunda diyebilirsiniz.Okul uzak olduğu için eşim beni okula bırakıyor sabahları ama benim işime yaramıyor bu programda.Öğleyin eve de gelemiycem için haftada beş gün tümden sabahtan akşama okuldayım.
Hayır idarenin tavrı bu olsa, tüm öğretmenlere aynı şeyi uygulasa sorun yok.Ama öyle bir şey yok.
Sonra bir de sınıf sıkıntısı var; ben allahtan istemişim 11leri.Bana iki tane 12, bir tane 9 vermişler; 11lerden sadece iki sınıfım var.Allahtan istemişim.
Benim girdiğim 9-C diğer 9lara dağıtılacak dendi biraz rahatlamıştım.Çünkü hem Türk edebiyatı hem Dil ve Anlatım olunca 6 farklı ders oluyor.Ben sevmem, derli toplu olsun isterim girdiğim dersler.
Bugün müdür yardımcısıyla tekrar konuşmaya gittim bu kez de 9-Byi vermiş bana.Bir de dalga geçer gibi "Bu programda en mağdur sensin" dedi.
Diğer öğretmenlerin bir müdahelesi yok, tamamen idarenin hatta baş müdür yardımcısının beceriksizliği.Durup durup Nurdan hocanın cumalarını boş istemesini öne sürüyorlar, ee biz iki öğretmen değiliz ki onun programı sadece beni etkilesin.
Diğer herkes istediği sınıfı dersi alıyor ama bana kalanlardan bir kolaj yapılıyor.Gençmişim, yaparmışım.
Sinirlerim zıpladı akşamüstü okuldan gelirken, halen de yerine gelmiş değil.
Yarın tekrar toplanacakmışız.Ama hiççççççç umudum yok.
Bu sene toparlanabileceğimi sanmıyorum, çok soğudum okuldan.En ufak bir heyecan hissetmiyorum da.

Öğretmen olanlar anlayacaktır ama olmayanlar da ayıplamasın beni.İçimden geçenleri yazdım, yazmasaydım gerçekten çatlardım.

15 yorum:

  1. canım iyiki yazdın...
    en azından için açılmıştır...
    takma kafana inşallah düzelir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir nebze:))))
      sevgiler canım!

      Sil
  2. canım seni o kadar iyi anlıyorum ki. Bazı idareciler empati yeteneği kesinlikle kuramıyor, ya da kafasına göre davranıyor, ben onları kısaca Allah'a havale ediyorum. Kendilerine yakınları ya da kankalarının programlarını istedikleri gibi yapıp, geriye kalanlar nasıl olsa olsun diye düşünüyorlar. İnşallah programın yoluna girer de rahat edersin , öpüyorum şeker...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum canım, biliyorum; ne ilk ne tekim.Ama anlatmam lazımdı.İnşallah demekten başka elimden gelen yok!
      Sağol yine de, Anladığını biliyorum.Öpüyorum seni!

      Sil
  3. Allah yardımcın olsun, sabırlar versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol güzelim, zor bu işler zorrr!

      Sil
  4. üzülme özlemcim dönem başladımı ? bir şekilde geçer biter..sen idareciye ben şu sınıfı ,bu kulübü,nöbeti istemem demiceksin ! ters tepiyor wallahi idareciler böyle, ne dersen tam tersi oluyor madem öyle hepsini istiyorum dicen hepsini:))gerçekten biz bu sene başı toplantısında öyle yaptık,olur hocam peki hocam .Hatta bir arkadaş şube rehper öğretmenliği için 2 sınıf alırsam memnun olurum dedi:)) bayağı eğlendik.SONra bir edebiyatçımız seçmeli ders olarak diksiyon istemiyorum ben demişti..ertesi gün programa bir baktık tüm 9 ların diksiyon dersi o arkadaşta:))biz de zümremle hepsinden olsun dedik ikimizde de 9-10-11 var aşağı yukarı istediğimiz sınıfları aldık..Amannn nasıl garip bir camia dimi ..Ders savaşları-Okul Meydan Muharebesi!!bazen sıkılsak da öğretmenlik hala kutsal bir meslek unutma arkadaşım.muckss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip ötesi bir camia burası yaaa, Siz çok iyi etmişsiniz, biz de mi denesek diye düşünüyorum ciddi ciddi.Benim aslında huyum değildir sınıf seçmek ama geçen senelerde böyle yaptık ve tıkır tıkır işledi sistem, kimse rahatsız değildi.Bu sene "Ben biliyorum, ben yaparım" dedikçe batırdı müdür baş yardımcısı.Üstelik en batan da benim...
      Bilemiyorum üst üste geldi hepsi...Yavaş yavaş atarım üzerimden bunu, silkinirim ama insan sinir olmadan edebimiyor.
      Neyse güzelim sana da hayırlı bir eğitim öğretim yılı diliyorum, stressiz günler!

      Sil
  5. Her zaman bir kişi ezilir mi ya? Lanet olsun böyle sisteme, seni çok iyi anlıyorum. İnsanın hevesini kırıyorlar böyle yaparak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de susanın işini yapanın yanında değil kimse, işini yapanı kollayacaklarına daha da çok iş yüklüyorlar...Kamu özel fark etmiyor, hepsi aynı!

      Sil
    2. Kesinlikle öyle canım, köle sistemi bildiğin.

      Sil
  6. sen başarırsın cnm, belki de en genç olduğun için seni seçmişlerdir. bu da sana güzel bi tecrübe olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatım hep alttan almak da olmuyor işte, patlıyor insan.Tabiri caizse enayi yerine konmak bu.Yaparım elbette işim sonuçta ama neden hep ben?

      Sil
  7. ne kadar zor bir durum valla okulum eve uzak diyorsun keşke atama isteseydin
    bak benim kuzen güzelbahçede öğretmendi evi bucada
    bu sene atama istedi gazi ilköğretime atandı..
    neyse artık geçtide zor valla durumun anlayışlı olsa baştaki durumunu anlat
    napçam ben o kadar saat boş boş de falan dicem ama o da durumun farkında olduğu halde
    anlayışsız bir insan.. belli
    sen dediğin gibi herşey gelecek nesil için deyip silkelenip işine bakçaksın yapçak birşeyin kalmamış.. üzülme güzelim bak herşey olcağına varıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aynı okulda 3 sene çalışmak zorundayım, okul değiştiremem.Üstelik okul tadilatta olduğu için böyle, yoksa yürüme mesafesindeydi aslında.
      Allahtan bugün biraz düzenleyebildik herşeyi, hala zor ama en azından herkese eşit paylaştırıldı, kimseye en kötüler verilmedi.
      Benim böyle dediğime bakma, dersler paşlayınca herşeyi unutucam büyük ihtimalle de....
      Zor güzelim işte yaaa, her iş zor...
      Sağolasın

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...