28 Kasım 2012 Çarşamba

En Son Okudum?

Ne zamadır kitaplardan bahsetmişliğim yok!
Nassıl olur nassıl?
Hemen yaza uzanıyoruz ve hemencecik okuduğum bir kitabı mevzubahis ediyoruz.
Kitabımız İskender, yazarımız Elif Şafak.
Biraz geç okuduğum bir kitap, okuyanlar çoktur sanırım çünkü çok konuşulmuştu.Malum Elif Şafak bilinen bir isim, hele kitabın kapağında erkek kılığına girince en çok bu yönüyle basında çok yer almıştı.
Mahrem ve Pinhan'ı okumuşluğum vardı daha öncesinden.
Gelelim bu kitaba, ben ki bayaaa hızlı kitap okurum, bayaaa bayaaaa fazla.Bu kitabı da baya hızla bitirdim ama kitap da gayet akıcı.Kitap bölümler halinde anlatılmış ve iki kız kardeşin hayatlarını anlatıyor.Bunu yaparken de kendilerinden önceki nesille ve kendilerinden sonraki nesille bağlantılar kutruyor.Kitabın kaderci bir bakış açısı var ama bence sonu çok zorlama ve çok tahmin edilebilir.Daha başlarındayken aklınıza böyle bir şey olacağı geliyor ya da en azından benim aklıma geldi.
Kitabın bir diğer zayıf tarafı karakterlerin yaşamlarına ve yörelerine uygun konuşturulmaması.Doğunun ücra bir köyünde yaşayan ilkokulda okuyan küçük bir çocuğun "bağışla" diye konuşması benim gerçeklik algıma ters.Ki buna benzer çok örnek var.
Olay örgüsü çok zorlama örülmüş.Tesadüfler falan bayaa süperötesi.
Kitabın seveni çok biliyorum ama benim için tekrar tekrar okunacak bir kitap değil.
Gerçi çok akıcı olduğunu, okuyucuyu sürüklediğini de söylemek lazım.Hiç sıkmıyor kitap.Bölümden bölüme anlatan kahramanların değişmesi olayları onların gözünden görmemiz ve bir puzzle yapar gibi büyük resmi tamamlamaya çalışılması da güzel bence.Tek tek örüyoruz gerçeği.Baya düşünülmüş uğraşılmış bu kurgu hazırlanırken.Çalakalem yazılmış bir kitap değil yani...

Kitap okumayı özlemiş miyim neyim?

14 yorum:

  1. evet ben de bu aralar kitaplara sardım okumayınca dalıyosun başka şeylere. bu kitabı okudum ben de , edebi eleştiriler yapamam ama konu ve akıcılık olarak sevmiştim hacımm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışkanlık meselesi hacııı, zaman yaratmak lazım!

      Sil
  2. severek okumuştum,Elif şafak'ın bir çok kitabını hızlı okuyorum ben yazım dili çok iyi

    YanıtlaSil
  3. Immm okumak istediğim bir kitaptı ama okuyup okumama konusunda kararsız kaldım =)

    YanıtlaSil
  4. ben hiç kitap okuyamam okuyanlara hayran kalırım..alışkanlık herhalde bir de eğer sayısalcıysanız kitap okumak zor gelir herhalde..sebebler uzar gider..okumak güzel şey özlemcim sen devam et..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tamamen alışkanlık, hobi aslında kitap okumak, hobilerimiz de değişiyor zaten:)))
      Sevgiler!

      Sil
  5. canım seni mimledim yapmak istersen buyur gel bana;))

    YanıtlaSil
  6. okumadım bu kitabı, bir ara okuyayım...

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...