13 Kasım 2012 Salı

Mayalı Poğaça

Yapamadığım ya da yapamadığımı düşündüğüm bir şeydi mayalı poğaça.Ama yılmak olmaz, ya yapacağım ya yapacağım.
Kararlı gördüm kendimi.Geçtim yine mutfağa.Malzemeler yine el ve göz kararı.Bir paket yaş mayayı bir su bardağı ılık süt içinde erittim ve kabarmasını bekledim.Sonra göz kararı unun üstüne döküp bir de yumurta ekledim.Una tuz ve şeker de koydum çünkü gerekiyormuş.Yoğurup dinlenmeye bıraktım.Hamur baya kabardı.Şekil verdim içine de peynirli harç koydum.Tepside de bekletmek gerekiyormuş.Bir yandan tariflere göz gezdiriyorum, bir yandan da mutfağa koşuyorum.Tepsi mayasını da gerçekleştirdikten sonra fırına attım.


Pişdikten sonra hiç de fena görün müyor, değil mi?
Biraz dombili oldular, kusurumuz affola, bu kadar da kabaracaklarını tahmin etmedim, edemedim.

8 yorum:

  1. eline sağlık cnm, senin elinden kaçabilir mi cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heaaaytt be, benden kaçamz:))))
      Sağol güzelim!

      Sil
  2. çok güzel görünüyolar bence canım:)) bence poğaçanının dombilisi makbul:)
    ben hayatımda hiç yapamadım poğaça, denemek istiyorum ama cesaret edemiyorum valla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım ya, dombili dombili yedik.Benimkiler üç poğaça gücündeler, yiyosun bir daha acıkmıyorsun:))))))

      Sil
  3. :) çok güzel gözüküyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. aslında mayalı tarif hepimize zor gibi geliyor ama çok kolay alışınca hep yapıyorsun:)) tecrübe konuştu:))))
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım elinin ayarı meselesi mayalılarda daha da önemli.O ayar oluşuncaya kadar bana meşakkatli gelmeye devam edecek:)
      Çok teşekkürler!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...