24 Aralık 2012 Pazartesi

Turşu...Pişmiş Turşu...

Bizim buralarda "bişik durşu" derler sanırım.Ağız farkı.Ben değil de annem çok sever bunu.Ben de yaptım annecim, olduu.
Şimdi normal turşu gibi koymuyoruz biberleri, pişiriyoruz.İster kızartın - ki ben kızarrtım Actifry'da - ister haşlayın - ki annem haşlayarak yapardı - ister közleyin.
Biber miktarı size kalmış, ben tutam hesabı çalıştım.
Üç-beş diş sarımsağı tuzla dövüyoruz, üzerine 1 çay bardağı su ile 1 çay bardağı sirke, sirke sevmeyenler için - mesela ben- koruk ekşisi, o da yokda limon suyu ekleyip biberciklerimizi bu sarımsaklı ekşili suya yatırıyoruz.Üzerine kekik, nane falan koyabiliriz.Buzdolabında bir haftaya kadar bekleyebilir.Çıkarıp çıkarıp yemek çok keyifli.
Kendim yaptım diye mi bilemiyorum, ben çıkarıp çıkarıp yedim vallahi.

Hepimizin bildiği standart turşuya bir alternatif oluyor:)))


2 yorum:

  1. ben de haşlanmışını yerim canım ama kızartarak da denemek isterim :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem de öyle yapar ama o biberlerin haşlanırkenki kokusunu hiç sevmiyorum ve yerken de hep aklıma geliyor.Kızartırken en azından o koku olmuyor, ondan seviyorum ben böyle:))))Denersen sevinirim, öpüyorum.
      Sevgiler adaşcaaağızım:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...