31 Mayıs 2012 Perşembe

çekilişşşşş

çıkmaz demeyelim şansımızı deneyelim!



http://mor-rimel.blogspot.com/2012/05/ilk-cekilisim.html

Çarşı pazardan!

Ay ne kadar imreniyorum çarşı pazardan ucuz ucuz alıp giyinenlere...
Ben bayılırım pazar gezmesine, üniversitedeyken Bostanlı'ya ya da Hatay'a gitmek en büyük zevkimdi benim.Bursa'dayken de epey gezmiştim pazarları, Sosyete pazarı tabir ettiğimiz pazarlardan bahsediyorum yani.
Geçen salı okuldan sonra F. ile sözleştik ve pazarımızı gezmeye yollandık.Epey verimli ve keyifli vakit geçirdik, alışveriş yaptık, sonrasında da çay keyfi...
İşte aldıklarım:
kot görünümlü elbise, boyu biraz kısa gibi, anneme gidip etek ucuna dantel falan eklettirmeyi düşünüyorum.25tl.

bu bluzu görüp hemencik aldım, 10 tl

yakası çok orjinal bence.

klasik tshirt, yaz ,için.5tl.

bluzun rengi çok güzel, tiril tiril.15tl.

hemen fotografladım, kırışıklıklarına bakmayın, yıkanmayı bekliyor şu an.

bu elbise de harika, giydim zaten geçen hafta.20tl.
Alışveriş yapmak çok keyifli bir şey yaaaaa!

Yemeklerden

Actifry sen çok yaşa, temalı bir yazıya daha hoş geldiniz.
Bu akşam yemeğinin hazırlanmasında yükün fazlası Actifry'a aitti:)))
Bu salata da çok güzel oluyor, soğan ve maydanozu sumakla karıştırarak yapılan salatayı ben pırasa ve taze kekikle yaptım.Mükemmel oluyor:))

bu klasik salata

Actifry'da kanat, patateslerin yeri boş

patatesler de Actifry'da kızarıyor!

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Yeni şampuanım

Ben bir kullandığım şampuanı bir daha kullanmamaya çalışıırm.Sanırım şaç o şampuana alıştığı için arada değiştirmek de gerekiyormuş.O sebeple bitenin yerine Wella aldım denemek için, bakalım nasıl anlaşıcaz yeni şampuanımla?

Bir önceki şampuanım Bioplas idi, üzgünüm saçları dökmeme ya da dökülmesini engelleme vaadini tutamadı, ilk kez deniyorum Wella'yı...Açıkçası sihirli bir etki de beklemiyorum:)))

29 Mayıs 2012 Salı

Mantıııııı yapıyossss

Öyle iddialı başlığa bakmayın, okuyan da ben açtım sanacak; yok valla ben açmadım ben yapmadım.Yapan teyzenin ellerine sağlık, ben hazır yapılmışını aldım...
Ne yaparsın iş-güç çok; mantı doldurmaya zaman yok; böyle kopya çekiyoruz işte.

hazır ev mantısı

salçalı sosu hazırladım hemen

kaynar suya attım mantıları ve haşladım güzelce

sarımsaklı yoğurdu da hazırladım

işte sonuç...mmmmmmmm!

Bu blog işi iyi güzel de iştah açıcı yemekleri görüp görüp yapmaya başladım, olmuyor, kilolar gelecek sonra ...:))))))

60 70 80 90 100 :)))))))


Buraya yazmaya başlayalı aslında 6-7 ay kadar oluyor.Günlük tutmayı hep sevmiş sıradan bir yazma heveslisiydim sadece.Yazmak istiyordum, basit, sıradan hayatım tüm normalliğiyle kayıt altına almak, yeri geldiğinde geçmişe dönmek, yeri geldiğinde de ileriye kanıt bırakmak istiyordum sadece.

Önce kendi kendimi izleyerek başladım, tektim; sonra 2,3,5 oldunuz; sonra da 20,30.Benim görsem de inanamayacağım rakamlardı bunlar.Bugün bir de baktım ki 100 olmuşsunuz sevgili arkadaşlarım.

Sevgili Light Pink'in de gelişiyle 100.
Normal bir hayat yaşayan, günlük hayatın sıradanlığında adımlayan beni izlediğiniz, merak ettiğiniz, buranın ve dolayısıyla yaşantımın bir parçası olduğunuz için hepinize tek tek çok teşekkür ederim.Hayat sizle daha güzel.
Sevgiler!


Not:Bu bir teşekkür yazısıdır!

İkilem, üçlem, hatta dörtlem-deyiz!

Erteleye erteleye bugünlere geldik; evimizin salonuna klima almalıyız.

Yani İzmir'deyiz, yazları sıcak ve çok çok sıcak geçiyor burada.Geçen sene alacaktık ama karar veremedik, fırsat bulamadık ve erteledik.Ama bu sene bu işi halletmeliyiz.Bu kilam ya alınacak ya alınacak.

Ama...

Ama'sı var yani.Ne alıcaz?
Soru bu işte, bizi düşünceden düşünceye sokan, nette forumlarda saatlarimi harcayan, konu komşuya sorup hepsinden farklı cevaplar alıp aklıma daha da akarıştıran konu bu.Klima ama hangi marka klima?

İyi soğutan, az elektrik harcayan ve sessiz bir klima arıyoruz.
Salona -ki salonumuz 30 metrekare vardır- uygun olması lazım.

Aklımda Mitsubishi vardı önce; sonra Daikin ve Sharp geldi; en sonda da arkadaşlarımdan biri Toshiba dedi.Aklım felaket karıştı.
Tabi fiyat da önemli ama araştırdığım kadarıyla bu markaların fiyatları birbirine oldukça yakın.Yani 2-3 binler arasında bir bütçe ayırabiliriz.Fazlası gerçekten savurganlık olur bence.

Son çare olarak da blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Aramızda bu markaları kullanan var mı?

Kullananlardan beğenilerini ya da sıkıntılarını merakla bekliyorum.

N'olur fikirlerinizi benimle paylaşın.

Bilen, duyan, fikir sahibi olan arkadaşlarımı yardıma çağırıyorum!

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Dolgulu kurabiye

Evet pazartesi boş günüm olduğu için çeşitli faaliyetlerle doldurmam icap ediyor.Hafta içinde ne olur ne olmaz diye tatlılarımı, kurabiyelerimi bugün yapmam gerekiyor.
Ben de sabahtan koydum malzemelerimi önüme tarifi biraz netten alınmış biraz da uydurmasyon olan bir kurabiye yaptım.
Tarifini vereyim efenimmmmm:
Malzemeler:
1 çay bardağı yoğurt, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 yumurta,1 su bardağı pudra şekeri, 1 paket margarin (ben yarım paket kullandım ama )
1 paket kabartma tozu, aldığı kadar un.
Bu malzemeleri bir güzel karıştırıp yoğurup güzel bir hamur elde ediyorsunuz.Hamur bekleyedursun kenarda.
Dolgulu kurabiye yapıyoruz ya, gelelim dolgusunu hazırlamaya...
1 paket labne peyniri (200gr), 1 çay bardağı pudra şekeri, yarım bardak hindistan cevizi ve göz kararı damla çikolata -biraz sulu olursa un koyup katılaştırabilirsiniz-
Sonra hamurdan parçalar kopartıp içine bu harçtan koyup yuvarlıyoruz.

Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip 180 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz.



İkram etmeden önce pura şekeriyle ovalamayı da düşünüyorum, hemen belirteyim.


bu pişmiş hali, çok kızartmaya gerek yok zaten!ikram öncesinde fotograflayamadım, kusura bakmayın!


 Kendime Not:Özlem şu kurabiyeleri daha küçük yapmayı öğrenmelisin.Tam porsiyon, doyumluk değil!


Biraz hamur artı her zamanki gibi.Elim bol yaa, ben de biraz kuru üzüm, çikolata, ceviz, fındık  koyup, yeniden yoğurdum.Kalanı da hemen dondurucuya attım.Sonradan kullanırım zamanı gelince!
Afiyet olsun!

27 Mayıs 2012 Pazar

pratikliğimin üstüne geldi

Hemen acilen hazırlanması gereken durumlar için evdeki acil yardım kitimi açama gerekti; hızlı misafir ağırlama alarmı çalınca.
Basitinden, en hazırından, en çabuğundan hazırladım pastamı.




Nasssı yapıyoruza gelince?
Öncelikle bir kutu kedi dili biskuviyi hazır kahveye ben cappucino kullandım-batırıp ıslatıyoruz.
Sonra da bir kat olarak borcama diziyoruz.
Dolgu kremasını da hazır kullandım, utanıyorum ama genelde kendim yaparım.Dolgu kremasını birinci kat kedidillerinin üzerine yayıp ikinci katı çıkıyoruz.
Sonra hazır çikolata sosu arkasında yazdığı gibi pişirip; kedidillerinin üzerine döküyoruz.
Son aşama buzdolabında 1-2 saat diinlendirip servis öncesinde hindistan ceviziyle süslemek...

Edit: En son olarak ev hanımlığı dersindeki en önemli notu yazmayı unutmuşum.
Ders: Her zaman kullanmasan da evde mutlaka kedidili, pasta kreması, krem şanti, çikolata sos fazladan olacak.Zor zamanda kullanılmak için bekleyeycek!

ojelendim yine yeniden

Bu kez de Pastel'i sürüneyim bakayım:))))Pastel ojenin numarası 75:))



Eurovision Favorim!

Tamam Can Bonomo da iyiydi, güzeldi ama İsveç adına katılan Loreen şimdiye kadar dinlediğim en orjinal en güzel şarkıyı söyledi bence.Benim favorim bu sene İsveçtir arkadaş:))))


Sizin favoriniz kimlerdi?

Yazıyı yazdıktan sonraki düzeltme ve düzenleme: İsveç hemen hemen her ülkeden -komşu momşu demeden- bariz farkla İsveç kazandı.Hak ettiklerini düşünüyorum!

26 Mayıs 2012 Cumartesi

Özo'nun Seyir Defteri 3

58. DREAM HOUSE:

Geçenlerde izledik bu filmi.Daniel Craig ile Rachel Weisz'in tanışmalarına sonra da evlenmelerine vesile olan film.Ama romantik bir film değil.Bildiğin dram ve gerilim.Çok güzel bir kurgusu var filmin.Neler oluyor diye başlıyorsunuz filme; sırlar, bilinmezlikler, cinayet falan da karışıyor.Filmin sonunda da tüm sorularınız cevaplanıyor.
Ben dikkatli bir izleyici olduğum için daha Başlarda çözdüm gizemi, hatta Ege'ye de söyledim ona da mantıklı geldi.Bu sebeple şaşırdığım film sayısı çok azdır.Filmi izleyenler neden bahsettiğimi anlamıştır.Siz de gerilim ve ilginç sonlu filmleri seviyorsanız kaçırmayın izleyin bence.

59.CONTRABAND: 
 Klasik bir soygun filmi.Bu tarz çalmalı çırpmalı, bol planlı filmleri seviyorsanız bu filme de şans verin bence.Ritmi ve aksiyonu güzel, koşuşturmacası bol, aksiyon da düşmüyor.
Ama konusu çok klasik, kaçakçılık işini bırakan Chris ailesiyle mutlu bir hayat yaşamaktadır.Ama işte işler öyle devam etmez.Son bir iş yapmak zorundadır çünkü ailesinin başı derttedir.Napsın adam?Eşinin salak kardeşini kurtaracağım derken yeniden yasadışı işlere bulaşır.Panama'ya gidecek bazen şansıyla bazen de zekası sayesinde -tabi yanında sağlam bir ekip ve arkadaşları da var- ordan yüklü miktarda parayla dönecektir.Ama öyle mutlu sona hemen ulaşılmaz.Arkadan vuranlar, polisler, falan derken işler karışacak...
Mark Whalberg var, Giovanni Ribisi var, Kate Beckinsale var, Mark'ın ağabeysi Robert Whalberg var, Ben Foster var; daha ne olsun?

Çekilişşşşşş

Kozmetik deneyimleri içi şahanelerle dolu koca bir kutu hediye ediyor desem!
http://kozmetikdeneyimleri.blogspot.com/2012/05/kozmetik-deneyimleriden-tesekkur.html#more

Bir bahane olsa da bu ayakkabılarımı giysem:)))

Aldım alalı hiç giyemedim, fırsat olmadı işte:))))Bekliyorum belirli gün ve haftalardan biri olsun da giyebileyim diye.Gerçi neyle nasıl kombinlerim onu da bilemiyorum ama.
Çok seviyorum ama bu pabuçlarımı:))))



Siyah ya da koyu lacivert elbiselerin altına düşünüyorum ben, fikri olan?

25 Mayıs 2012 Cuma

en sevdiğim reklamlardan

Sütaş reklemına bayılıyorum.Hani şu küçük buzağı var ya, annesini arayan...Bu kadar içten, sevimli bir reklam olamaz yaa, hele gece ıssız sokakta ayağı kayıp düşecek gibi oluyor yaaaa!
Ağlamaklı olmuştum ilk izlediğimde...

Reklamlar genellikle sıkıcı olur ama böyle başarılılarını takdir etmek de lazım.Bravo!


yeni tepsim

Bir evin hele hele mutfağın eksiği hiççççççç biter mi?
BİTMEZZZZZ!
Böyle düşünen bendeniz evdeki tepsi koleksiyonunu genişletmeye karar verdi.Plastikler günlük, ahşap olan hediye zaten.Çelik olanın kullanımı değil de temziliği ve bakımı zor; o zaman bizim evin elzem ihtiyacı deri bir tepsi:))))))))
O tepsi bulundu, satın alındı.İşlem tamam o zaman:)))))))



Nestle'nin yenileri

Abur cubur özellikle de çikolataya karşı bir zaafım var, tamam kabulüm.Nestle'nin kurabiyelisi ve bisküvilisi yeni kurbanlarımız.Yenilikten ne çıkar, bence gayet başarılı olmuş.Gerçi ben yine de yerim ama olsun:))))

birini yedik de diğerini ise en kısa sürede düşünüyoruz

24 Mayıs 2012 Perşembe

Bööööööööööööööö


Bir görünüp bir kaçıcam efenimmmmmmmmmmmm:)))Ama öncesinde herkese hayırlı kandiller diliyorum.Allah herkesin dileklerini kabul etsin inşallah.

30 yaşımın ilk karesi oluyor bu, hemen belirteyim.

Magnumla keyifli akşamlar

Magnumlu akşamlar serisine davam ediyoruz.Bu sene başka dondurma almadım valla, her gittiğimde de elim boş çıkmadım.
Magnum miniler bu yazın hiti oldu bizim evde; geçen sefer o kadar bademliden bahsedildi ki bu kez ilk onun keyfine vardık.
Dondurma sen ne güzel bir şeysin!



yeni bir Actifry postu

Kendisine uzun uzun methiyeler düzebilirim, o kadar seviyorum.
Kızartma sezonunun açılmasıyla ilk kez karışık kızartma yapmayı denedim.hani patlıcan, kabak vs.
Sonuç:?
Sonuç çok başarılı, sonuç muhteşem.Leziz, yumuşacık ve yanmamış, vızık vızık yağ olmamaış sebzeler.
Bayıldım, bayıldım.
Bu sezon kızartmamızı gerçekten gönül rahatlığıyla yiyeceğiz sanırım.
Seviyorum seni Actifry:))))
Görüldüğü gibi menümüz yaz menüsü:

sebzelerimiz actifryda kızartıyoruz; sarımsaklı yoğurt ya da sarımsaklı domates sosuyla afiyetli yiyoruz

Kırmızı biberlerimiz yazdan kalma; dondurucudan çıkardım.

börülceeeeeeeeeeeee.
 Börülceyi haşlıyoruz.(ya da haşlayıp dondurucuya atıyoruz) sarımsağı ezip zeytinyağı ve limon suyuyla sosunu hazırlayıp börülcelerin üzerine döküyoruz.Ben gördüğünüz gübü soğan, maydanoz ve dereotu da koydum; orası size kalmış.
ve yine bol yeşillikle salata

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...