7 Ocak 2013 Pazartesi

Kurşun meselesi!

Bloglardan çok şey öğreniyorum orası kesin.Geçen yine ordan oraya gezinirken çok ilginç bir yazı okudum.Rujlardaki kurşun maddesinden bahsediyordu.Nerede okuduğumu inanın hatırlamıyorum ama okuduklarımdan sonra dehşete düştüm.Bildiğimiz kurşun var ya rujlarda,biz saatlerce dudağımızda taşıyoruz bu maddeyi, hatta yemeklerle birlikte midemize kadar da gidiyordur.
İnternette bir aratın "ruj ve kurşun" diye.Öyle haberler var ki...
Kurşun zaten en tehlikeli maddelerden birisi ve sanıldığından daha fazla bu maddeyi içeriyormuş rujlar.
Sağlığımızla oynuyorlar yine, umarsızca.


Şu markaların rujları kurşun içeriyor, demiyorum ama özellikle kalıcı rujlara dikkat etmek gerekiyormuş.
Basit bir yöntem de yazıyordu kurşunlu rujları ayırt edebilmek için.
Altın bir yüzük işimizi görecek.

Rujumuzu kolumuzda ya da bileğimizde bir yere sürüyoruz.Sonra yüzüğümüzü ruja sürtüyoruz.

Asıl renk bu!

Bir süre sonra rujun rengi siyaha ya da olduğu renkten çok farklı koyu bir renge dönüşüyorsa o rujun içinde kurşun vardır.

Sonra da bu renge dönüştü!

Ben bunu okuyunca geçtim rujlarımın başına, tek tek hepsine aynı testi yaptım.Bazıları gerçekten renk değiştirmedi ama bazıları da - ki aşağıda fotoğraflarını da koydum - boz-bulanık bir renge dönüştü.Tabi onları hemen çöpe attım.Yine marka ismi vermiyorum çünkü aynı markanın farklı serilerinde farklı sonuçlar elde edebiliyorsun.

Gözlerimle görmesem inanmazdım derler ya, eğer asparagas bir haberse neden yüzük testinde farklı sonuçlar çıkıyor.Bunu bile bile de nasıl sürerim o şeyleri dudağıma.Süremem.Attım gitti.
Okulda da anlattım tüm arkadaşlarıma, annemlere de tabi.Buraya da yazmak istedim.daha fazlası varsa da paylaşırsanız sevinirim.

19 yorum:

  1. kurşunda ço tehlikeli birde paraben sorunu var
    o da zaten nerdeyse herşeyde var kremler şampuanlar ruj kalem far pudra valla yandık
    bende atayım dedim uuu rujların hepsini atmam
    lazım hele herkesin kullandığı bir marka varki..
    napçaz bilemedim birde parabenin çeşitleri var
    çoğunda çeşit çeşit var yazmışlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bile bile de kullanamıyor ki Gözdecim, ben ne zamandır içeriğine bakarak almaya çalışıyorum ne alırsam alayım.Paraben ve türevleri varsa almıyorum, kullanmıyorum, benden daha değerli değil sonuçta.

      Sil
  2. Beni rujdan çok bilekliğiniz çekti =) Çok hoş güle güle kullanın =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Teşekkür ederim, ben de çok beğenerek takıyorum!

      Sil
  3. güle güle kullan canım......

    YanıtlaSil
  4. eve gidince ben de makyaj malzemelerinde bir temizlik yapacağım...

    YanıtlaSil
  5. ayy ben de bakayım çok az var gerçi benim kullanmam pek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ne yalan söyleyeyim, çok severdim ruj kullanmayı; sıtkım sıyrıldı bunları görünce:)))

      Sil
  6. Bu zararlı maddelerden nereye kadar kaçabiliriz bilmiyorum ama bilgilendirme adına çok doğru bir yazı yazmışsınız. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzelim, tümünden kaçmamız mümkün değil; ama en azından bile bile kullanmayız:))))
      Sevgiler, çok teşekkürler

      Sil
  7. çok teşekkür ederiz ya şahsen bende ruj hastalığı var renk renk alıyorum ve çok kullanıyorum artıkın dikkat edicem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin gibiydim, koy sepete yapmam artık; dener dener öyle alırım:)))

      Sil
  8. Aaaaa cok enteresan bir bilgi, bilmiyordum, paylasim ve bilgilendirme icin tesekkurelr, ne kadar guzel seyler ogreniyoruz bu bloglarda, iyiki varsiniz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için; ben de neler öğreniyorum bloglardan, iyi ki varız, hep birlikte:)))

      Sil
  9. Valla arkadaşlar bunu okuyunca tüylerim diken diken oldu... Bugun bir ruj almıştım ucuzda fiyatı golden rose marka hemen yaptım çok şükür birşey çıkmadı. keşke markayı paylaşsaydın almazdık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu golden rose du sanırım. Ama avon rujlarının bazıları kararmadı.Neden bilmiyorum.Her markanın her ruju aynı olmuyor diye yazmadım.

      Sil
  10. Merhabalar bu kursundan mi kaynaklaniyor acaba kararma olayi? Bazi sitelerde yalan oldugunu okudum acayip kurt dustu icime ve allik bronzer farlarima kadar baktim nerdeyse hepsi karardi!!!! Ne yapcagimi bilmiyorum 1 koli malzemeyi cope atmam gerekiyor. Siz ne yaptiniz? Tamamen organik urunlere mi yoneldiniz? Yoksa kullaniyormusunuz? Ozellikle wet n wild 'in sevdigim o tum rujlari simsiyah oldu :(

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...