17 Ocak 2013 Perşembe

Lavaş pidesi volume 1

Canınız hızlısından börek yemek mi istedi ama yufka falan yok mu etrafta...
İşte ben tam da böyleydim.Evde ekmek ve lavaş var, şimşekler çaktı birden beynimde.Neden olmasın?
Ben lavaştan pizza da yapıyorum, börek neden olmasın.






3 tane lavaşa ihtiyacımız var, göz kararı peynir ve isteğe bağlı maydanoz, ben bu kez ıspanak parçaladım bir avuç kadar, bir yumurta ve yarım bardak süt de ıslatmak için.


Nasıl yaptığıma gelinde ilk kat lavaşımızı serip süt-yumurta karışımında sürüyoruz, sonra bol bol peynir.Ben hem kaşar hem de beyaz peynir kullandım.Üzerine de ıspanak.Sonra ikinci katı aynı şekilde çıkıp son lavaşı kat olarak koydum.Börek hazır, pişirmesi kaldı bir.

Lavaş boyunda bir tavaya azıcık yağ koyup, sonrasında lavaş pidemizin önce bir yüzünü, orası kızarınca da spatulayla çevirip diğer yüzünü pişirdim.

Nar gibi olunca da aldım tabağa; üçgen üçgen kestim.Yemelere doyamadık.Gördüğüm en basit ve kolay tariflerden biri bu.Hop hazırlanıyor, hop pişiyor ve hoooop yeniyor.


6 yorum:

  1. OOOY OOOY OOOY BU NE GÜZELLİK BÖYLE :))
    BAYILDIM....
    SABAH KAHVALTIYA YAPSAM ÇOK GÜZEL OLURDU :)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evey canım, dışı kıtır ortası yumuşacık şipşak pide:)))Afiyetle

      Sil
  2. ohhhh yarasın okurken yaglarım eridi ama yapılırmı bu bana:)diyet güme gitti şimdi ben bunu denemesem gece uyku tutarmı beni ??ellerinize saglık bayıldım pratik olusuna....takipteyim.bende beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelim ya kıyamam, iş diyet olunca çok iyi bilirim zorluğunu, hayatımın büyük bir çoğunluğu onunla geçti çünkü.Ama ne edersin işte, yemek de lazım; Ama bir üçgen dilim böreğin çok da kalorisi yoktur yaaa, değil mi?
      :))))))
      Çok teşekkürler sözlerin için, mutlaka sana da uğruycam.Sevgiler

      Sil
  3. Ayy nefis gözüküyor :P ağzım sulandı :D bende şu an metabolizmam hızlansın diye yoğurt yiyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğurt şahane bir şey yaaa, ben buzdolabında yiyecek hiç birşey olmasa bile çıkarır yoğurt yerim, o derece:))))
      öpüyorum, sevgielr!

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...