23 Ocak 2013 Çarşamba

Patates pidesi (mi desem?)



Ah birde netten görüp okuyup beğendiğim bu tarifleri bir de nerden okuyup duyduğumu hatırlasam...
En azından bundan sonra not almakta fayda var.Çünkü bunu da muhakkak ki netten buldum, okudum ve denedim.
Aslında çok lezzetli bir tarif ama ben sadece elimdeki az miktardaki haşlanmış tavuğu bir şekilde değerlendirmek istiyordum.Çorbam vardı, çorba yapasım gelmedi.Salata da yapabilirdim ama canım istemedi.Bu tarifi o sıralar gördüm.Patates tavuklu şey sevilmez mi?

Napıyoruz, nasıl yapıyoruz kısmına gelirsek...
İki orta boy patatesi ince ince halkalar şeklinde doğruyoruz.Yanmaz yapışmaz tavamız biraz yağ koyup patatesleri diziyoruz.Boşluk kalmayacak şekilde.Orta kata haşlanmış tavuk etlerini didikliyoruz.Tuz, karabiber opsiyonel.Son katı ise açılmayacak şekilde kenetleyerek kalan patates halkalarını koyup ocağın altını açmaca.Önce yüksek ateşte sonra kısık ateşte pişirmece.Altı kızarınca da omlet yapar gibi alt tarafı da aynı şekilde kızartmaca.Sonrası lezzet patlaması....
Not: Yazmayı unuttum ama patateslerin üzerine kaşar rendesi de koymuştum ben, yapışsın, içindekiler dökülmesin diye...Bir nevi harç gibi patatesleri birbirine yapıştırdı...

Unutmadan herkese hayırlı kandiller:)))

18 yorum:

  1. ne dersen de ben yerim valla :))
    ellerine sağlık...

    mevlid kandilimiz mübarek olsun canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de mübarek olsun güzelim, teşekkürler!

      Sil
  2. ımmmm hem pratik hem lezzetli :)) ellerine sağlık canım afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi canım.Denenmeli!

      Sil
  3. kuzum bunun üstünde kaşar var mı ne güzel kızarmış böylee
    çok pratik deniycem hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet bak yazmayı unutmuşum, patatesler birbirini tutsun diye kaşar rendesi koymuştum.Dur hemen yazıyı düzenleyeyim yeniden:)))
      Sevgiler öptüm!

      Sil
  4. ...traigo
    ecos
    de
    la
    tarde
    callada
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    COMPARTIENDO ILUSION


    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...




    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE MASTER AND COMMANDER, LEYENDAS DE PASIÓN, BAILANDO CON LOBOS, THE ARTIST, TITANIC SIÉNTEME DE CRIADAS Y SEÑORAS, ENEMIGOS PUBLICOS HÁLITO DESAYUNO CON DIAMANTES TIFÓN PULP FICTION, ESTALLIDO MAMMA MIA, JEAN EYRE, TOQUE DE CANELA, STAR WARS,

    José
    Ramón...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Por desgracia, no sé españoles.Muchas gracias por tu comentario
      Les escribí a través de traductor Google.

      Sil
  5. denemek lasım :) afiyet olsun. kandilin mübarek olsun cnm.

    YanıtlaSil
  6. Şahaneymiş bu yemek. Tam benim gibi tavuk-patates delilerine göre.

    Ellerine sağlık Özlem'cim, kandilin kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de patates-tavuk severlerden olduğum için seni çok iyi anlıyorum, sevgiler, hayırlı kandiller!

      Sil
  7. tavuk ve patates birbirine çok yakışır,eminim nefistir.eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kocaman sevgiler!

      Sil
  8. ellerine sağlık canım ne güzel bir tarif denenesi yane;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın hayatım, beğeneceksin bence:))))

      Sil
  9. Ne dersen de ismine ama kendisi çok lezetli görünüyo :)

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...