20 Ocak 2013 Pazar

Yemeklerden ...Kıymalı Karnıbahar



Her şeyi mevsiminde tüketmek lazım sanırım, işin püf noktası bu.Kışın en güzel sebzelerinden biri olan karnıbaharın tam zamanı.Gerçi Ege çok da gönüllü değil karnıbahar yemeye.Kızartıp yoğurtlayıp allayıp pullamak da var ya da mücver yapmak da ama benim canım da böyle yemek istedi birden.

Kıymayı alıp bir güzel kavurdum, sonrasında soğan, sarımsak ve kırmızı biberlerimi de koydum.Karnıbaharımı güzelce yıkayıp kıymaların üzerine serptim.Ne kadar küçük karnıbahar alsam da bizim bir oturuşta bitirebileceğimiz ebatta olmuyor.Yarısından bize iki tabak çıktı fazlasıyla.Tuz, karabiber ayarlamasından sonra azıcık da su koydum tencereye, tıkırdamaya bıraktım kısık ateşte.Zaten çabuk pişen bir yemek.

Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. elinize sağlık benim de annem de kış gelince bol bol yapar... şimdilerde biber, havuç, soğan ve küçük küçük karnıbahar yapıp kavuruyoruz çok az yağ ile yoğurtla yiyoruz biz de .. o da güzel oluyor özlem hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzelim, benim annemin de var bir karnıbahar kavurması aynen dediğin gibi sarımsaklı yoğurtla.Yemelere doyulmaz bir tat..Bir dahakine onu yapayım ben:)))
      Sevgiler!

      Sil
  2. Elinize sağlık afiyet olsun.. ben de önce haşlayıp çiçek çiçek güzelce tencereye dizip, ayrıca hazırladığım kıymalı sosu kaşık kaşık üzerine döküyorum şekli bozulmadan daha güzel oluyor..
    ya da borcama yine çiçek çiçek dizip, üzerine beşamal sos ve kaşar, pulbiber serpip fırınlıyorum muhteşem oluyor.. çocuğunuz eminim böyle daha çok sevecektir tadı çok değişiyor..
    dediğiniz gibi bitmediği için de diğer yarısı yumurtalanıp yağda veya fırında kızarma usuluyle sarımsaklı yoğurtla yeniliyor.. ama mücverini hiç yapmadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırında beşamel soslu karnıbaharı çok duyuyorum ama henüz yapmadım, beşameli çok seven biri değilim ondan sanırım.Ama yapmalıyım, denemeliyim.Kızartması hakikaten muhteşem sevmeyeni yoktur sanırım.Ben salatasını da yapıyorum, yazarım bir ara.Mücverini da yazmıştım daha önce, en iyisi yazıyı elden geçireyim ben:))))
      Kocaman sevgiler!

      Sil
  3. ÖZLEMİM CANIM BENİM ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...