27 Şubat 2013 Çarşamba

Deve Sucuğu


Duyan var mı içinizde bilmiyorum ama deve sucuğu diye bir lezzet de var.Kayıt altına alınsın lütfen.
Ege bölgesinde zaten gelenekselleşen deve güreşleri yapılır, binlerce insan da toplanır izlemeye.Benim dedem mesela 84 yaşında olmasına rağmen yakın şehirlerdeki tüm deve güreşlerini izlemeye gider.Güreş alanlarında satılır deve sucuğu da.Dedecim alır getirir, ben de tabi payıma düşeni aldım geldim.
Ege de bayılıyor.
Tadına gelinde farkı nasıl anlatırım bilmiyorum.Biraz daha yağlı tabi.Denemek ve bir şans vermek lazım.Kesin pistir o, korsan yapımdır diye bakmayın.Ummayacağınız bir tat çıkabilir.

Ben sabah kahvaltısına cherry domateslerle birlikte soteledim de öyle yedik.

12 yorum:

  1. Bende yedim dev sucuğunu beğendik ailecek eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Elif değil mi hiç de fena değil tadı:)))

      Sil
  2. merhabalar özlemciğim
    merak ettim doğrusu deve sucuğunu
    ayrıca öyle pis mis diyenlerden de değilimdir
    dünyanın bilmem neresinde neler yeniliyor birbilseler öyle söyleyenler
    neyse sana afiyet olsun tatlım bizim de yolumuz düşerse alırız deneriz inşallah
    öpüyorum canım Allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah deneme imkanı bulabilirsin canım.Deve bize biraz uzak bir hayvan belki de ondandır.Belki de biz Yörük olduğumuz için bana öyle gelmiyor, büyük dedemlerin varmış develeri zaten vakti zamanında, küçükken bize anlatırlardı.
      Sevgiler canım, sağlıcakla kal

      Sil
  3. bende bilirim deve sucuğunu
    bizim anne tarafı kasap olduğu için yenir
    ama ben yiyemiyorum ya
    kokuyor bana
    ama sevende çok sever
    afiyet olsun canımm
    ellerine sağlık bol bol kan olsun
    yağ falan olmasın şifa olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kuzucum anladım ne demek istediğini, kokusu da biraz keskin:)))ne demek istediğini çok iyi anlıyorum ama beni pek etkilemiyorum.
      Güzel dileklerine ancak amin denir kuzum :)))
      Sevgiler!

      Sil
  4. deva pastırması yemiştim ben de... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki develerin etinden, sütünden bayyaaa yararlanıyoruz:)))

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Gördüm canım, hemen yazıyorum:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...