20 Şubat 2013 Çarşamba

Keşkek Yeniden!


İtiraf edeyim hiç keşkek yapmadım, hep annem yaptı ben yedim ya da keşkek yemek için düğünlere gitmeyi bekledim.( Evet düğünlerde ana yemek keşkektir.)

Ama madem yazıyoruz keşkek tarifini de kayıt altına almazsam olmaz.
Anneciğimden keşkek tarifi aldım ahali sizin için.
İşte nasıl yapıcaz diyerekten başlıyoruz:

Şimdi annem birer kilodan yapıyor, o yüzden tarifi öyle yazıyorum ama bize fazla gelir o derseniz yarımşar kilodan da yapabilirsizniz.

"Ne kadar buğday o kadar et " formülünü uyguluyoruz.Yani bir kilo buğdayınız varsa ( ki aşurelik buğdaydan söz ediyorum)  bir kilo et koymamız lazım, dana eti daha makbuldur bu arada.
Buğdayın daha iyi pişmesi için geceden ıslatmayı unutmuyoruz tabi.

Buğdayı da eti de güzelce yıkayıp düdüklüye koyuyoruz. İşin bir diğer sırrı da yağ koymakta, elinizi korkak alıştırmayın ve 1 su bardağı zeytinyağı hatta biraz daha fazlasını da koyabilirsiniz.

Anacığımın kendine ait püf noktaları da var, mesela bir-iki kaşık tereyağı da koyar, eğer elinin altında haşlanmış tavuk eti de varsa, ilaveten onu da ekler çünkü tavuk eti giren keşkek daha beyaz olur-muş.

Efendim tuzunu da eklersiniz siz ağız tadınıza göre ve üzerine iki parmak geçene kadar su koyuyoruz, isterseniz öncesinde tavuğu ya da kuşbaşı eti haşlayıp o suyu da kullanabilirsiniz.

Düdüklünüzü ocağa koyup pişmesini beklemek kalıyor geriye, 1 saat kadar pişirin.Gerçi düdüklünüz nasıl ya da ne kadar pişirir bilemiyorum ama siz zamanı ayarlayın.
Pişme işlemi bittiğinde tahta kaşıkla eze eze 10-15 dakika karıştırısanız keşkeğiniz hazırdır artık.

Salçalı sos da yapabilirsiniz, benim gibi kırmızı biberle de süsleyebilirsiniz.
Afiyet ola!

18 yorum:

  1. Keşkeki Üniversite dönemimde Uşakta keşfetmiştim orada çok pişen bir yemek :) sadesini de yedim ama etlisini seviyorum :) anneciğinin ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmez mi?Ahh ah, sağol güzelim!

      Sil
  2. en merak etiğim tatlardan biridir keşkek:)ama çok zahmetliymiş yapmak duyduğum kadarıyla
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zahmetli değil ama canım ya, tencereye koyana kadar sonra kendiliğinden oluyor:)))

      Sil
  3. ellerine sağlık canım...
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  4. CANIM ÇEKTİ:) YARİN BEN DE YAPSAM MI...BİZ YAĞLI PARÇA ET KOYARIZ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem ondan yağ koyarken elini korkak tutma derdi...
      Yap kızzz!

      Sil
  5. Evde 1 kilo buğdayım var etim de var tarif ise uygula işte diyor bakıcağız bakalım, bir boğa olarak ben de yemeye içmeye düşkün olunca bir parça kışın kilo almak kaçınılmaz oldu.. Yeme de yanında yat tarzı bu tarifde elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boğa olup da yemeye içmeye vurgun olmayan var mıdır acaba?Her kış aynı sorunlarla boğuşuyoruz demek ki!Amannnnn keyfimiz terinde olsun güzelim!

      Sil
  6. yavrummm neler oluyor ordaaaaaaaa.... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşkekçimle takılıyoruz güzel güzel:)))

      Sil
  7. benim bi kırgız arkadaşım var :D
    bu yemeği görünce aklıma o geldi.. anımız var bununla ilgili esprilerimiz var ..
    eline sağlık, ben hiç yemedim bu yemekten, ama görüntüsü pek hoşuma gitmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler değişir, sorun değil.Ama tadı inan güzeldir.Denemek lazım.Sevgiler!

      Sil
  8. ben keşkekle evlendikten sonra tanıştım:)kayınvaldem sağolsun harika yapıyır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman her aileye iyi keşkek yapan biri lazım :)))) sevgiler!

      Sil
  9. KEŞKEK KEŞKEK ÇOK SEVERİM .UŞAKTA DA MEŞHURDUR.DÜĞÜNLERDE ANA YEMEKTİR.ÇOK LEZZETLİDİR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Ege'de hepimiz keşkekçiyiz :))))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...