1 Mart 2013 Cuma

Brownie

Pazar günü sabahtan canım tatlı istemeye başladı, hem de ne istemek.Gözümün önünde dönüyorlar; kekler, kurabiyeler...
Yaklaşık bir saat nette dolandım.Yetmedi tarif defterimi karıştırdım baya.Aslında kurabiye yapmak aklıma yatmıştı ama brownie yazısını görünce "Evreka!" dedim.
Tarifi nerden buldum da yazdım hatırlamıyorum ama normal tariflerden biraz farklı olduğu için yazmışımdır mutlaka.Ben sıvı harçtan ayrılıp da sonradan kekin üstüne dökülen tarifleri sevmiyorum.Yapamıyorum.Yerim ama yapamıyorum.


Neyse tarifi vereyim, yani önce yazdığım tarifi vereyim de sonradan yaptığım değişiklikleri anlatayım.

Lazım Gelenler:

200gr. margarin ya da tereyağı ( Bu kadar margarin pek de iyi bir şey değil, içime pek sinmedi.Sırf sıvı yağla yapmayı da gözüm yemedi, ben de 100gr sıvı yağ ve 100gr tereyağ olarak kullandım)

Yarım su bardağı  kakao

2 Su bardağı şeker ( Hoooooooo, tarifi yanlış mı aldım acaba dediğim yer. 2 bardak şeker bana çok gelir, ben 1 buçuk şeker kullandım ama o bile bana çok şekerli geldi açıkçası, bir daha yaparken azaltıcam şeker miktarını.Ağız tadınızı düşünerek şeker miktarını ayarlayabilirsiniz)

1 su bardağı un

2 Yumurta

1 kahve fincanı süt (Orjinal tarifte yok süt ama ben koymadan edemedim)

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Yarım su bardağı dövülmüş ceviz

Gelelim nasıl yaptığımıza:

Geniş bir tencereye yağı ( Yağlarımızı) alıp kakaoyu ekliyoruz.Kısık ateşte erimeye bırakıyoruz.Yağ eriyince şekeri de ekleyip erimesi için karıştırıyoruz.Şeker eriyince de alıp ılımaya bırakıyoruz.Ilıyınca da süt, un, ceviz, vanilya ve kabartma tozunu ekliyoruz, yumurtaları da tek tek kırıp mikserle karıştırıyoruz.
Harcımız hazır önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirirseniz ziyafetiniz hazır olacaktır.
Yalnız bir şey daha ekleyeyim ben biraz fırında fazla tutmuşum, çok ıslak ıslak olmadı.Siz siz olun 25 dakikayı pek geçirmemeye çalışın.
Afiyet ola!



8 yorum:

  1. bi ara hababam yapıp yediğim bir tatlıydı :)
    nefis görünüyooo ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brownie şahane bir şey canım yaaa, doyulur mu hiç?

      Sil
  2. ellerine sağlık
    kendini böyle lezzetlerden mahrum etme birdaha
    bak sonra böyle dört dönersin canım çekti yemem lazım diee.

    YanıtlaSil
  3. Favorimdir.bloğunuzu takibe aldım.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. yumy yum olsa da yesek, afiyet olsun cnm.

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...