7 Mart 2013 Perşembe

Yoğurtlu Pancar Salatası

Bu salatayı hem pancarları haşlayarak hem de yağda kavurarak yapabilirsiniz. Maksat pancarı sarımsaklı yoğurtla buluşturmak.

Ama şu var ki haşlarsak pancarın tüm zenginiği haşlama suyuyla birlikte gidiyor, kavurmaya kalkarsak hem çok uzun sürüyor hem de çok yağlı oluyor.
O zaman bir orta yolu bulmalı derim ben.
Peki ben nasıl yapıyorum ona gelelim.( Aslında tüyoyu annem verdi)


Pancarlarımızı güzelce yıkayıp soyuyoruz.Ben bir-iki pancar yaprağını da aldım, kıyamadım çok tazelerdi çünkü ve bir-iki pırasa.
Pancarları bir güzel rendeleyip tavaya alıyoruz, diğerlerini de ince ince doğrayıp hooop tavaya.
İşin sırrı yağla değil suyla sotelemek ve suyunu çektirmek.Böylece vitamini falan tencerede kalıyor.


Suyunu çektikten sonra biraz da yağla çeviriyoruz.Tuzunu falan da ekledik mi, işte bu.


İşte biraz sonra sarımsaklı yoğurtla buluşacak olan pancarlarımızın pişmiş hali.İnanın bana bu haliyle bile çok lezzetli; ben çok seviyorum ya bana öyle geliyor da olabilir.

En son olarak artık sarımsaklı yoğurtla kaynaşma zamanı...

Afiyet ola.

12 yorum:

  1. off nefiss ellerine sağlık :) salatanın her çeşidine varım!

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım nefis olmuş:))

    YanıtlaSil
  3. bunun adına pembe prenses de diyorlar sanırım
    uzun zamandır yaptığım turşumla ben de yapayım diyorum ama hala diyorum o kadar
    afiyet olsun tatlım sana
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da kendisine yaraşır bir ad:))))
      Sevgiler!

      Sil
  4. Ellerine sağlık bayılırım pancar salatasına yoğurtlu deneyeceğim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene mutlaka canım, pancar seviyorsan yoğurtluyu da beğenirsin:)))Umarım!

      Sil
  5. Esasen son derece faydalı olan "Pancara" gerçekten gereken önem verilmiyor, tamam her sebze yemek olarak tüketilmeye bilir ama pekala salataları hoş oluyor. Kesinlikle yemeyenlere bu şekilde ikram edebiliriz, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok haklısın, pancar yemekleri konusunda ben de biraz çekinceliyim ama böyle salataları da turşusu da harika oluyor:)))
      Sevgiler!

      Sil
  6. ellerine sağlık nefis gözüküyor bende bir ara denicem bunu :) banada beklerim.. sevgiler :)

    gulunrengii.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzelim, muhakkak gelicem:)))

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...