20 Ağustos 2013 Salı

Annelik Paranoyaklıktır!


Bu sözü ilk kez Ezgi'ye söylemiştim.Sonrasında yaşadıklarım hissettiklerim hep bu sözü doğrular nitelikte...
Belki siz de bana hak vereceksiniz.
Anne olmak öğrenilen birşey ama tamamen içgüdülere dayanıyor.Her şey güllük gülistanlık da değil.Hamilelik süresince kurduğunuz pembe hayaller gibi hiç değil hem de.Yani herhangi bir Amerikan romantik komedisi değil yaşadıklarınız.Yaşadıklarım.
Bu yazıyı aslında işin toz pembe kısmına değil karanlık tarafına itafen yazıcam.Annelik hiç de göründüğü kadar kolay değil, yer yer paranoyaklık zaten.
Yazının başında zorluklara değinicem dedim ama şunu da belirteyim tüm zorluklara gönüllü katlanıyorsunuz.O kadar güzel olmasa katlanılmaz.

Anne olmak büyük sorumluluk.Ama başka hiçbirşeye benzemiyor.Burda söz konusu bir can.7/24 ondan sorumlusunuz.Bu büyük bir baskı yaratıyor.Bir de üstüne uykusuzluk, düzensizlik, kaos, yemek-giyinmek-banyo gibi normal şeyleri bile yapamamak eklenince garip oluyorsunuz.Kendinizi ikinci plana atmak değil bu resmen kendinizi unutmak.
Ben 2 ay boyunca evden dışarı çıkmadım, çıktım ama her defasında hastaneye gitmek içindi bu.Gerçi bizim durumumuz biraz farklıydı, prematüre olduğu için normal yaşantımıza çok geç dönebildik.
Aslında benim dengemin şaşmasında bu durum çok etkili, çok küçük olduğu için gösterdiğimiz itinanın en fazlasını vermeye çalışınca herşeye üzülen, kafa yoran, kafaya takan biri haline geldim.

Paranoyaklık dedim ya; bebek uyumasa "Neden uyumuyor bu bebek?" , uyusa "Çok uyudu, emmiyor." sıkıntısı.Emmeyince "Aç kaldı." , çok emse " Çok emdi ya kusarsa " sıkıntısı.Ellerimi yeterince yıkadım mı? Burada mikrop var mıdır? sıkıntısı. Değil bebeğe başkasının yaklaşması kendinden emin olamama.
Bebeğe iyi bakamayacağın korkusu
Gülce bir kaç kez kusmuştu ilk zamanlarda, dünyam kararıyordu benim.Nasıl kötüyüm anlatamam.Halbuki bebek bu kusar, değil mi?
Bir de tabi testler var, erken doğan bebeklerde göz için "Rop testi" yapılması gerekiyor.Çok önemli bir test bu, göz damarlarının gelişimine bakılıyor.Allah korusun geç kalınırsa körlüğe kadar gidebiliyormuş.O teste iki kez gittik biz.Ekol hastanesinde.Doktor muayene ederken okuduğum duaları kimse bilemez, ben ayrı Ege ayrı tabi.Koridorda beklerken de taş haline geliyorum, dokunsalar ağlıycam.
sonra kalp ekosu çekildi, orda da çok farklı değildim tabii.

Anne baba olmak ...
Gerçekten paranoyaklık.
Hapşursa soğuk nu aldı diye korkuyorsun, bebeği örtmeye kalkıyorsun.Bu sıcakta bebeği üşütmek biraz zor ama korkusu yetiyor.Aşıdan, aşıyı yapacak hemşireden bile huylanıyorsun ya yanlış birşeyler yaparsa diye; kıyafetlerin içeriğini okuyorsun tek tek, kaka ve gaz senin için eğlence ama aynı zamanda korku kaynağı da oluyor.Az yapsa dert, çok yapsa ayrı bir dert.
İlk zamanlar Gülce'nin ateşini ölçerdik durup durup onlarca kez.Uyurken durup durup odasının önünden geçiyoruz, bahaneler yaratıp odasına gidiyoruz.Hatta nefesini dinleyip ordan öyle çıkıyoruz.

Anne baba olunca karı-koca sıfatları askıya alınıyor, bazı akşamları konuşamadan uyuyup kalıyorsun.Yemeği birlikte yemek çoğu zaman mümkün olmuyor çünkü acil durum çağrısı geliyor Gülce'den.
O çağrı geldiğinde başka hiç bir şeyin önemi olmuyor.
Banyo yapmak, saçını taramak, uyumak, eşofman dışında birşeyler giymek, uzun uzun televizyon izlemek, film izlemek, rahat rahat telefonda konuşmak ...Önemsiz şeyler işte.
Onun dışında kakadan-pırttan mutlu olan,zaman kavramını yitirmiş,günden habersiz, uykusuztan zombi gibi biri oluyorsun işte.

Meme-gaz-kaka-uyku...Mutluluk dörtgenimiz.

2 yorum:

  1. canım sen bayağ dolmuşsun
    loğusalıkta herkes seninle aynı konuşmaları yapıyor sanırım bu bir geçiş süreci kuzucuk biraz daha palazlansın
    bu defa ballıklarını anlatıp mutluluğunu paylaşıcaksın eminim.
    ama gerçekten çok zormuş
    bunun için hazır olmak lazım
    allah herkese istediği zaman nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdecim aynen ilk 3 ay çok zor ama dedim ya bu kadar zor olmasına karşın gönüllü bir kendinden vazgeçiş bu.Bu kadar çok sevmek, bu kadar kendinden geçmek başka biri için zor yapılır.
      Amin Allah herkese nasip etsin ve kimseyi bebeğiyle sınamasın.

      Sil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...