13 Ağustos 2013 Salı

Bebeğe Doğru

Doğru başlığı bir türlü bulamadım.Başlığı bulamayınca yazının ilk giriş cümlesi de gelmedi doğal olarak.Ekrana baktım baktım bir süre, sonra bir iki yerde oyalandım.Yok yok olmayacak bu yazıyı bugün yazıcam en azından.
Üç saattir uyutmaya çalıştığım prenses azıcık daha annesine izin verirse bilgisayarın başında durmama bu yazıyı yazıcam demeliyim aslında.

En başına gitmek gerekirse...Planlı, bilinçli, istekli, beklenen bir hamilelikti benimki.
Zamanının geldiğini hissediyorduk.Nasıl olur bilmiyorum ama üç senenin sonunda artık ben de bebekli hayaller kurarken buluyordum kendimi ya da Ege'yle birlikte planlar yaparken artık bebeği de düşünüyorduk.Ben hep böyle bir hamilelik istemiştim çünkü.Aniden gelen, beklenmedik olsun istememiştim.Çünkü öyle hamilelikte anne-bab ister istemez yaşayamadıklarının, yapamadıklarının sebei olarak bebeği görüyor gibi gelir bana.Ben öyle istememiştim işte.

Hamilelik testini kendim yaptım önce, zaten sonucu biliyordum ki.Şaşırmadık.Ertesi gün doktora gittik ama bir şey görünmedi çok erken olduğu için.Bir hasta sonra tekrar gidince kesinleşti tabi.Akşama annemlerle diğer annemler birlikteyken verdik güzel haberi.

İşte hayatımız o günden beri depdeğişik.

Kızçem beni hamileliğimin hiç bir aşamasında üzmedi.Zaten kısaltılmış bir yolculuk oldu bizimki de.İki ay erken bitti herşey.
Neyse çok rahattım, rahattık.Bulantı, kusma falan nedir bilmedim.Aş erme falan da olmadı (Babamız da rahat geçirdi yani) Kan değerlerim hep iyiydi, şekerim çok çok normaldi.Beslenmeme çok dikkat ettim, zaten bol süt içerim, herşey nerdeyse köyden gelir, annemler kendi yaparlar yani organik de beslendim.Çay kahve içmedim, makyaj yapmadım hatta krem bile kullanmadım(Düzgün beslenince ve dormonların etkisiyle cilt, saç şahane görünüyor zaten)
Eeeeeee, E'si bunlara rağmen erken doğum yaptım.
Ha bu arada hem İzmir'de hem de burda devlet hastanesinde iki doktora gittiğimi de ekleyeyim.Hatta bizim hastaneye koşturduğumuz cumanın iki gün öncesi burdaki doktora gidip 32. haftada olduğum için çalışabilir raporu bile almıştım.
Kader kısmet işte.Bazı şeylerin önüne geçemiyorsun.

İzmir'de Alsancak'ta Kadomer'de Hatice Aktan'dı doktorum.Deli dolu, enerjisi yüksek bir kadın.O dönemde bizim moralimizin bozulmasına nerdeyse hiç izin vermedi.Sevdik kendisini biz.Doğumu da Çınarlı Kadın doğum hastanesinde yaptım.Hatta Cumadan salıya kadar orda yattım.Orası da gayet başarılı.

Gelelim doğuma...
Ben en baştan beri fanatik bir şekilde normal doğumcu ya da sezeryancı değildim.Tabi her şey normal olursa normal doğum yapmak isterim ama bunu ben değil bebek belirleyecek-ti.Öyle de oldu zaten.
Cuma biz hastaneye koşarken suyum gelmişti zaten ama doğum belirtisi yoktu.Hatta sancı bile çekmedim ben.Bebeğin ciğerlerini geliştirmek için iğne yapıldı ve pazartesi de epidural sezeryanla geldi bizim minik.Tabi gelir gelmez de Egepol hastanesine küveze gitti.32+6da 1800gr ve 41 cm rakamlarımız.
Salı günü ben çiçeği burnunda bir anne gibi değil de ameliyat olmuş bir hasta gibi bebeksiz eve geldik.
Önce ağızdan beslenemedi kızçem.sonra yavaş yavaş beslenmeye başladı.Tabi biz bu arada süt sağmakla uğraştık onu da başka zaman anlatırım.Sonra hastaneye süt götürdük.İnternet sitesinden bebeğimizi görmeyi bekledik.İki hafta da öyle geçti.Zor dönemlerdi çok zor.Onu da anlatırım sonra uzun uzun.

Tabi bu dönemde hiç bir hazırlığımın olmadığını söylemedim değil mi?Allahtan biraz biraz alışveriş yapmıştım.Ama kıyafetler yıkanmamıştı, mobilyalar gelmemişti, ev temizlenmemişti, ben kapı süsü, bebek şekeri gibi şirinlikler düşünüyordum.Nerdeeeeeeeeeee?
Gerçi o dönemde kızımızın sağlığından başka şey düşünemiyorduk ya.Neyse....

Anlatacak çok şey var yaaa, prematüre hayattan, lohusalığa, bebekle yaşamdan hissettiklerime kadar...
Teker teker hepsini yazmak, anlatmak istiyorum.

İşte karşınızda ben;
Burda beş-beş buçuk aylık hamişim. Pikniğe gitmiştik ve hava acayip soğuktu.



8 yorum:

  1. Allah kurtarsın :)) blogunuzda ayrıca güzel

    YanıtlaSil
  2. Herşeyin yoluna girmesine çok sevindim özlemciğim
    kızının sağlığı herşeyden değerli
    öpüyorum tatlım

    YanıtlaSil
  3. ve artık tanıtım yazını da değiştirme zamanın gelmiş bence:)) henüz çocuksuz yerine:) henüz çocuklu gibi:)))

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler çok çok hem de.Yorumlarınıza çok seviniyorum ve evet artık tanıtım yazımı değiştirdim.Hiç aklıma gelmemişti sen söyleyene kadar Pembe fiyonk.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. cnm benim hayırlı olsun uzun süre yoktun hiç anlamadık, zor günler geçirmişsin ama neyseki herşey geride kalmış ki daha da güzel olacak herşey eminim, kızının, bebeğinin, aile olmanın tadını keyfini çıkar, umarım zamanı gelince bize de nasip olur bu güzel duygu, tekrar tebrikler..

    YanıtlaSil
  6. Sağol güzelim, Herşeyden öncesi sağlık.İnsan yaşadıkça anlıyor herşeyin pamuk ipliğine bağlı olduğunu, kimseye göstermesin, kimseyi sınamasın inşallah.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. cnm ya nihayet koymuşun fotonu. hep merak ederdim seni :)

    YanıtlaSil

Fikr-i şahaneniz için çok müteşekkirim efeniim:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...